Inlägg från: Humlan66 |Visa alla inlägg
  • Humlan66

Min tärna har noll koll!

Jag gjorde misstaget att fråga min systerdotter ( nybliven 18 åring med krogen  som största intresse ) om hon ville vara min tärna och det ville hon, MEN hon vet ju inte hur det går till och har inget intresse att varken ta reda på via nätet, böcker eller fråga mig . När jag bad henne om liiite intresse så sa hon bara att JAG inte pratar med henne något. och att jag får planera mitt bröllop själv, det va ju inte hennes bröllop.Hon ska ju inte behöva göra något menade hon på.och MÖHIPPA ska HON behöva fixa sån...
     Medans jag tycker att HON ska visa lite intresse, kanske fråga hur det går osv .Det är ju det en tärna gör- Vad trodde hon egentligen ? Hon är ju inget bebis ändå även om hon saknar erfarenhet!

Nu surar hon för att jag sa åt henne å sa att hon kanske inte är lämpad att vara tärna. vilket hon isf har rätt i . MEN jag har ju köpt grejjer åt henne å hon lägger inte ut en krona själv. Fatta vad ensam jag känner mig i min bröllopsplanering. gubben har jag på annan ort pga jobbet. Nu har jag isf en tärna till men då har hon sin kille i Egypten och just inget intresse heller att planera bröllop med mig .Jag försöker ha talamod , men det är fan inte lätt

Nä det känns inget KUL :(

Svar på tråden Min tärna har noll koll!