knyttan skrev 2011-02-16 15:07:03 följande:
Alltså allvarligt, vad är man för slags människa som lägger in värderingar i vart man har köpt sin vigselring, och hur mycket den ev. har kostat? Min förlovningsring är "inte ens" av guld utan "bara" av silver, men det kanske jag inte ska säga till nån? För då kanske de tror att jag är en "billig" människa?? Vår kärlek kan ändå inte mätas i guld och diamanter, den är värd allt, och ringen som vi illustrerar den med är ändå bara en bit kall, död metall. Vi älskar inte varandra varken mer eller mindre bara för att vi lägger 30.000 på en vigselring.
Så nej, skaffa de ringar du tycker är fina till ett pris du tycker är okej att betala och skit i folk som eventuellt kan tänka som Rose marie, för det är dem det är fel på, och inte dig och din guldfyndsring...
De människorna har det nog svårt att bli lyckliga iaf, som tänker att de inte ska berätta för någon att ringen är billig för det är pinsamt... Vad är det som är pinsamt med att inte ha pengar? Eller att prioritera andra saker? Fattar inte det...