• Cammee

Är det B med ringar från guldfynd?

Jag tycker inte alls att vigselringen är viktigt och vill absolut inte lägga en förmögenhet på min ring.
    Vet att vissa gärna lägger 15.000 på sina ringar, men jag får inte ens lov att ha min på jobb så det känns knappt lönt. tycker inte heller om att ha dyra smycken över lag då jag är rädd att dom ska gå sönder eller att jag ska tappa dom.

Min fråga är då, tycker ni att det är B med ring från ex. guldfynd och att man ska ha från en finare butik?
    Vet att många har skrivit om att det inte är 100% guld och inte lika bra kvalité o.s.v.
    Men min förlovningsring är därifrån och den är jätte fin så det passar inte heller riktigt ihop om man har en jätte dyr ring bredvid.

Bara nyfiken på att höra er åsikt om hur ni ser på ringar. Är det viktigt med en super dyr fin ring eller går det bra med en för 3000 kr från en butik som då ex. guldfynd eller liknande?

• Svar på tråden Är det B med ringar från guldfynd?
  • Å och D

Huvudsaken är väl att du är nöjd? Vi köpte våra på Albrekts, och fick 30% rabatt. Ringarna var dyra ändå, men det var inte det som var fokus, vi visste hur vi ville att de skulle se ut och Albrekts hade såna. Två släta förlovningsringar och en enstens vigselring till mig :)

Jag tycker det är mer B att vara så jäkla posh att man styrs av förnämheten i ringen. Det får stå för de som stavar fis med ph....

• Willowfield

Tänker så här.
    Det är er kärlek, ert bröllop ni firar inte någon annans :)
    Det absolut viktigste är att ni känner er nöjda och glada.
    Ringen är vad ni gör den till vare sig den köpts för 15000, 1000 eller togs ur mormors smyckes skrin :) 

• Cammee
    Å och D skrev 2011-02-15 12:42:18 följande:
    Huvudsaken är väl att du är nöjd? Vi köpte våra på Albrekts, och fick 30% rabatt. Ringarna var dyra ändå, men det var inte det som var fokus, vi visste hur vi ville att de skulle se ut och Albrekts hade såna. Två släta förlovningsringar och en enstens vigselring till mig :)

Jag tycker det är mer B att vara så jäkla posh att man styrs av förnämheten i ringen. Det får stå för de som stavar fis med ph....
    haha, håller med :P Men vissa lägger halva budgeten på ringen, vissa på klänningen och vissa lägger det på festen. Det är ju så olika,
    Jag har också 30% på albrekts och 25% på guldfynd. Tänkte titta i dom butikern och faktiskt använda mitt erbjudande. Lite rabatt skadar inte när budgeten är lite för stor Flört
  • hysch

Jag kommer göra vad jag kan för att hitta en billig ring jag gillar. Tanken är ju att pengarna man drar in ska räcka till hus, bil, pensionssparande, barn, sparkonton, semetserresor och vardagslyx i äktenskapt, så hittar du en billig ring du gillar finns det massor med hål att stoppa de överblivna slantarna i :)

• EJMO

Vad ringen kostar har för det första ingen annan med att göra, för det andra är det irrelevant så länge du gillar ringen. Det är svårt att hitta billiga ringar men huvudsaken är att du hittar en som du trivs med och vill bära resten av ditt liv, inte vad den kostar. Köp på Guldfynd eller tryck i en godisautomat, så länge du gillar ringen!

• M Berg

allt är upp till dig! Det är DU som ska trivas i ringen ingen annan.

• förlovadflicka

Alltså, bara de är fina! Min förlovningsring är från guldfynd och jag tycker den är jättebra, kostade ca 3000 men vi fick min för halva priset så 1500 egentligen då. Köpte min vigselring nu på hallbergs guld och efter en massa rabatt blev det 2400, hade budgeterat 5000 men det struntade jag i för jag tycker jättemycket om den! Man ska inte vara så materialistisk så blir man lyckligare också ;) 

• Chicita

Du ska trivas med ringen, det är det viktigaste...
    Förhoppningsvis ska du ju ha den på dig hela livet liksom.
    Men vad den kostar är inte alls det viktiga. Och inte heller vart den är köpt.

Vi köpte vår förlovningsring hos en guldsmed,  men det var inte för att dom var "finare" än någon annan. För märket på ringen finns även hos guldfynd även om jag inte är helt 100 på att dom här i stan har just "vår" ring i sitt sortiment... Utan det som avgjorde var att vi skulle ha gravyr på utsidan av ringen och det klarade dom inte hos guldfynd eftersom dom inte graverar, dom stämplar.
    Så när vi skulle ha alviska tecken så funkar ju inte deras stämplar ;) 

• Miu

För mig är det superviktigt med ringen och jag hade inte köpt från guldfynd eftersom deras diamanter är kass kvalitet om man ska ha en lite större. Så jag har lagt ganska mycket (enligt mig) på en exakt sån ring som jag ville ha. Det är värt varenda öre för mig. Men sedan är inte klänningen så viktig för mig. Märke skiter jag i bara den är snygg och sitter bra. Så då hittade jag en superfin för inte så mycket pengar. Så alla prioriterar olika helt enkelt. Det som är viktigt för mig kanske är helt oviktigt för dig.

• Cammee
    Chicita skrev 2011-02-15 14:30:30 följande:
    Du ska trivas med ringen, det är det viktigaste...
    Förhoppningsvis ska du ju ha den på dig hela livet liksom.
    Men vad den kostar är inte alls det viktiga. Och inte heller vart den är köpt.

Vi köpte vår förlovningsring hos en guldsmed,  men det var inte för att dom var "finare" än någon annan. För märket på ringen finns även hos guldfynd även om jag inte är helt 100 på att dom här i stan har just "vår" ring i sitt sortiment... Utan det som avgjorde var att vi skulle ha gravyr på utsidan av ringen och det klarade dom inte hos guldfynd eftersom dom inte graverar, dom stämplar.
    Så när vi skulle ha alviska tecken så funkar ju inte deras stämplar ;) 
    Men dom graverar väl visst? Kanske inte på utsidan, det vet jag inget om. Men vi har skrivstilstext i våra förlovningsringar från guldfynd. men visst, dom kanske har stämplat in det. inte en aning!
Svar på tråden Är det B med ringar från guldfynd?