• Cammee

Är det B med ringar från guldfynd?

Jag tycker inte alls att vigselringen är viktigt och vill absolut inte lägga en förmögenhet på min ring.
    Vet att vissa gärna lägger 15.000 på sina ringar, men jag får inte ens lov att ha min på jobb så det känns knappt lönt. tycker inte heller om att ha dyra smycken över lag då jag är rädd att dom ska gå sönder eller att jag ska tappa dom.

Min fråga är då, tycker ni att det är B med ring från ex. guldfynd och att man ska ha från en finare butik?
    Vet att många har skrivit om att det inte är 100% guld och inte lika bra kvalité o.s.v.
    Men min förlovningsring är därifrån och den är jätte fin så det passar inte heller riktigt ihop om man har en jätte dyr ring bredvid.

Bara nyfiken på att höra er åsikt om hur ni ser på ringar. Är det viktigt med en super dyr fin ring eller går det bra med en för 3000 kr från en butik som då ex. guldfynd eller liknande?

• Svar på tråden Är det B med ringar från guldfynd?
  • Minuz

Rose marie - Bara en fråga..... Märkesbög??????

• Kattpoet

Vänta nu Rose Marie, så du skulle  kunna skippa att köpa en Valrhona  chokladkaka om den sålde på Netto men skulle gärna köpa en marabo chokladkaka om den såldes på NK?

• Vi2alltid

Ha! Alltså jag blev nästan förbannad över att läsa frågan, och dessutom finns det människor som verkligen tycker så!

Jag tycker det däremot är fruktansvärt B att haka upp sig mer på vad ringen kostar än om den faktiskt är snygg och passar bruden! En bekant visade sin ring och skröt om att den hade kostat 40 000. Jag höll på att tappa hakan, för jag skulle ALDRIG sätta en så ful ring på mitt finger, ännu mindre betala 40 000 för den. Jag skulle ärligt talat inte knappt våga använda den, och jag skulle gå runt ocvh tänka vad jag kunde göra för de pengarna istället...

Och att Guldfynd på något sätt skulle räknas som en lågprisaffär??? Det är ju inte Ö&B vi snackar om heller precis...

Nä seriöst, titta efter en ring dom just du vill ha och som passar just dig! Det är viktigast!

• Vi2alltid
    Kattpoet skrev 2011-02-20 19:45:48 följande:
    Vänta nu Rose Marie, så du skulle  kunna skippa att köpa en Valrhona  chokladkaka om den sålde på Netto men skulle gärna köpa en marabo chokladkaka om den såldes på NK?
    De borde verkligen införa en sån där "gilla"-knapp här  på BT
  • Rose marie
    Kattpoet skrev 2011-02-20 19:45:48 följande:
    haha. jaa,  jag betalar gärna några kronor mer för att slippa packet haha skojja bara nej. inte i vanliga fall men jag skulle inte ta med netto-kassen till bröllopsköket iallafall ifall att att gästerna fick syn på att maten till bröllopet var köpt på typ lidl eller netto. När man kommer som gäst till ett bröllop så upplevs det kanske som snålt om lidl eller nettokassar sticker fram här och där.

ps. haha

pps. det stavas marabou

• förlovadflicka
    Rose marie skrev 2011-02-20 20:18:42 följande:
    haha. jaa,  jag betalar gärna några kronor mer för att slippa packet haha skojja bara nej. inte i vanliga fall men jag skulle inte ta med netto-kassen till bröllopsköket iallafall ifall att att gästerna fick syn på att maten till bröllopet var köpt på typ lidl eller netto. När man kommer som gäst till ett bröllop så upplevs det kanske som snålt om lidl eller nettokassar sticker fram här och där.

ps. haha

pps. det stavas marabou

Men det viktiga är väl vad som är i kassen? Haha, du är som i reklamen där han inte vill visa lidl-kassen, hihi :) "Von Lidl" :P
  • Kattpoet

RoseMarie, du är inte välkommen över till mina fester.  
    Ingen av mina vänner märker var jag köpt maten ifrån, men jag är en bra i köket,, så bra att folk brukar  låta mig sova över enbart så jag lagar middagen.
     Du skulle ha dött om du visste att ibland får mina älskade gäster   mat som kostar 4 kr portionen, oftas köpt del vis på lidl, netto ochÖB.

Jag anser att mina gäster ska känna sig som kungar och drottningar utan att jag plundar statskassan. 

Tillbaka till ringarna.... Guldfynd är inte B! 

• Rose marie
    Minuz skrev 2011-02-20 19:32:53 följande:
    Rose marie - Bara en fråga..... Märkesbög??????
    jaaa när det gäller bröllop ska det vara fint!! B-)

inte märken nödvändigtvis, men om det är märken så skippar jag lågprismärken just till bröllopet.
  • Kattpoet

Jag föredrar kvalitet istället  för märke....  men det bara jag.  Jag är inte så ytlig av mig.

• Rose marie
    Kattpoet skrev 2011-02-20 20:51:21 följande:
    RoseMarie, du är inte välkommen över till mina fester.  
    Ingen av mina vänner märker var jag köpt maten ifrån, men jag är en bra i köket,, så bra att folk brukar  låta mig sova över enbart så jag lagar middagen.
     Du skulle ha dött om du visste att ibland får mina älskade gäster   mat som kostar 4 kr portionen, oftas köpt del vis på lidl, netto ochÖB.

Jag anser att mina gäster ska känna sig som kungar och drottningar utan att jag plundar statskassan. 

Tillbaka till ringarna.... Guldfynd är inte B! 
    du är säkert jätteduktig på att laga och servera bröllopsmat för 4 kr.

jag dör inte om jag får syn på lidl-kassarna i köket, men det känns lite snålt om jag får syn på att nån bjuder mig på finmiddag, once in a lifetime moment, och det är lidl.

tack, men jag vill helst inte heller äta hos folk som är taskiga för att man har olika åsikt.
Svar på tråden Är det B med ringar från guldfynd?