• Cammee

Är det B med ringar från guldfynd?

Jag tycker inte alls att vigselringen är viktigt och vill absolut inte lägga en förmögenhet på min ring.
    Vet att vissa gärna lägger 15.000 på sina ringar, men jag får inte ens lov att ha min på jobb så det känns knappt lönt. tycker inte heller om att ha dyra smycken över lag då jag är rädd att dom ska gå sönder eller att jag ska tappa dom.

Min fråga är då, tycker ni att det är B med ring från ex. guldfynd och att man ska ha från en finare butik?
    Vet att många har skrivit om att det inte är 100% guld och inte lika bra kvalité o.s.v.
    Men min förlovningsring är därifrån och den är jätte fin så det passar inte heller riktigt ihop om man har en jätte dyr ring bredvid.

Bara nyfiken på att höra er åsikt om hur ni ser på ringar. Är det viktigt med en super dyr fin ring eller går det bra med en för 3000 kr från en butik som då ex. guldfynd eller liknande?

• Svar på tråden Är det B med ringar från guldfynd?
  • JustMeAndMyLove
    förlovadflicka skrev 2011-02-22 08:40:48 följande:
    Btw, "märkesbög", vad är det för ett uttryck egentligen?
    Oh, du vet bögar har bara märkesgrejjer.. De är också femenina och fåfänga allihopa. Det är så man vet vem som är bög så man slipper fråga.

Nä det är ett jättefult utryck om man tänker efter. Men vanligt, säger det själv obland. Ett bar sätt att kränka killar som vifftar med sina Ipods.

Jag har läst några sidor nu i den här tråden igen. Jag skrattade gott vid lidl diskussionen. FINNS det människor som skulle känna sig obekväma med att se en lidl påse i värdens kök när man är bjuden på middag!??!
    Är detta SANT eller ett skämt från nåns sida??
    Det enda jag kan tänka mig skulle göra mig ibekväm med lidl är att de ju någonstans mås6te kapa priserna. Och första stället är förstås på djurhållningen/arbetskraften.

• Cammee
    himeko81 skrev 2011-02-22 14:19:04 följande:

Material på min förlovningsring har jag ingen aning om och bryr mig inte ett dugg heller. Vilket var det jag ville komma fram till. Bara för att man råkar gilla märken betyder de inte att man måste ha nått som är dyrare bara för att det är dyrare. Min ring var säkert billigast i affären men det var den jag gillade bäst. Priset spelade ingen roll.
    Så gillar man GF - handla där.

Som många skrivit redan - man ska ta det man gillar men frågan var ju "är det b med ring från GF" och det tycker jag av den anledningen att där handlar man varje dag, men vigselring är ett förhoppningsvis engångsköp alltså vill jag ha något som ingen annan har och skulle därför gå till andra affärer först.
    Klänningen bär man en dag - ringen varje dag tills man dör.

Känns som att jag repeterar det jag skrev nu.

Jag förstår vad du menar men du har allvarlig dubbelmoral :P Du vill inte köpa din vigselring på GF för det är en för billig affär och du vill ha något bättre (Helt okej tycker jag för man bestämmer själv). Men jag förstår inte hur du kan ha en plastring för 59 kr som förlovningsring och ändå ha sånna krav på vigselring. För jag skulle inte vilja ha en förlovningsring för 59 kr kan jag ju säga :S Vi som "unnar oss" från guldfynd har många va oss redan förlovningsringar därifrån, vilket gör att båda våra ringar är lika i både utseende och pris. Det måste ju se konstigt ut att ha en billig ring och sen en jätte dyr fin bredvid. Så det är bara det jag inte förstår hur du resonerar där :p

Sen att man bara bär klänningen en dag, då tycker jag ju att man ska ha en klänning som alla minns för de ska aldrig se den igen. Bara för att man bara ska se den en dag betyder inte det att man vill köpa en billig ful för det :S Man vill ju ändå lägga ner pengar på sin klänning ändå (För oss som tycker att klänningen är viktig)
    Men att man ska ha ringen varje dag, man köper ju inte en ful ring som man inte kan stå ut med att titta på. Man köper ju en som man kan tycka om och vara stolt över när man ser den, och när jag tittar på min ring tänker inte jag - oooohhh, så vackra diamanter, tänk att jag har en ring för 15.000 kr på mitt finger. utan jag tänker typ - min fina ring som jag fick av min älskade. Jag är så stolt och lycklig över att få bära en så betydelsefull och kärlekssymboliserande ring ifrån honom. (Jag sitter inte och tänker precis så, en det beskriver ganska bra hur jag känner inför min ring.)
  • Cammee
    mamma41 skrev 2011-02-22 16:05:06 följande:
    Att köpa från guldfynd är inte B men dyrt du betalar överpris för guldet, hos enguldsmed kan dulämmna gammalt guld och bara betala för jobbet jag rekomenderar Darlingsguld på söder
    jo kanske det, men jag äger inget äkta guld så jag har inget att lämna in. Sen bor jag inte nära söder heller ... Vi bor inte alla i Stockholm ;) För det är väl där man menar när man säger söder. ? Noll koll. haha
    Men tack för ditt tips :) Hade jag haft gammalt guld hade jag gärna lämnat in det, men så illa går det när man älskar att storfynda på ur&penn´s året runt rea ;)
  • himeko81

haha ibland är det svårt att få fram det man menar. Så jag gör ett nytt försök :P

Jag är inte så överförtjust i smycken på händerna och vill inte ha två ringar när jag är gift. En räcker gott och väl, en smal. Sen om det är diamanter på eller inte, om den kostar 1 krona eller 1 mille är inte så viktigt. Den ska vara snygg.  
    Min förlovningsring är snygg och den kommer att få en särskild plats i bokhyllan när vi är gängade. Jag & m2b hade redan bestämt oss för att gifta oss innan vi ens var förlovade och ville därför inte slösa pengar på nått som ändå skulle bytas ut efter ett år. Vi gick därför in på GULDFYND (AAAAAHHHHMYYYYGOOOOD!) och kollade bland lågprissmyckena om det fanns nått som föll oss i smaken och de gjorde det.

Tveksamt om jag ändå lyckats förklara vad jag menar :( Snygghet framför märke, men om det är ett märke jag gillar är jag beredd att sträcka mig ekonomiskt lite längre.

Och med klänningen :P samma där, jag börjar inte leta på Ellos.. eller är det haléns somhar bröllopskläder(?) så börjar jag på internet med märken jag kände till och arbetade mig ned. Men det är ändå smaken som vinner i slutänden. Jag skulle aldrig välja en dyrare klänning bara för att den är just dyrare om den är fulare  - jag väljer det som jag tycker är snyggast.  

• Cammee

haha, hittade min gamla tråd idag. gammal tråd med massa konflikter. Tungan ute

Kan säga som så att jag köpte min ring på guldfynd för någon månad sedan. Suuuuper fin, man kan faktiskt tro att den kostade mer än nästan 6000. Sen med lite presentkort och 25% rabatt så blev den billig som en riktig lågprisring! summan slutade på 3200 eller något. lagom!

Är jätte nöjd, den är jätte fin och vacker, och ser ut som vilken dyr ring som helst :)

• drömmer
    Cammee skrev 2011-07-21 13:31:38 följande:
    haha, hittade min gamla tråd idag. gammal tråd med massa konflikter. Tungan ute

Kan säga som så att jag köpte min ring på guldfynd för någon månad sedan. Suuuuper fin, man kan faktiskt tro att den kostade mer än nästan 6000. Sen med lite presentkort och 25% rabatt så blev den billig som en riktig lågprisring! summan slutade på 3200 eller något. lagom!

Är jätte nöjd, den är jätte fin och vacker, och ser ut som vilken dyr ring som helst :)
    Jag vill också se !!!
  • XenaK
    Rose marie skrev 2011-02-20 20:57:13 följande:
    jaaa när det gäller bröllop ska det vara fint!! B-)

inte märken nödvändigtvis, men om det är märken så skippar jag lågprismärken just till bröllopet.
    Ska ni vara på ett slott på bröllopsfesten?
  • rotorp

Vi köpte både förlovningsring och min vigselring på guldfynd, ca 500:-/st för slät förlovningsring och tror det var ca 1000:- för vigselringen med en diamant. Vill kunna spendera pengarna på annat. och jag är ingen människa som måste ha dyra smycken för att vara lycklig. Så det blev Titan för att spegla vår kärlek till varandra =)

• Mini2011

Min förlovningsring är från Guldfynd, jättefin, men har gått sönder två gånger redan, på mindre än två år. Och efter bemötande från personalen på Guldfynd i staden där vi bor, kommer jag aldrig sätta min fot där igen. 

Kanske är det som med mycket annat, men får vad man betalar för?! 

Svar på tråden Är det B med ringar från guldfynd?