himeko81 skrev 2011-02-22 14:19:04 följande:
Material på min förlovningsring har jag ingen aning om och bryr mig inte ett dugg heller. Vilket var det jag ville komma fram till. Bara för att man råkar gilla märken betyder de inte att man måste ha nått som är dyrare bara för att det är dyrare. Min ring var säkert billigast i affären men det var den jag gillade bäst. Priset spelade ingen roll.
Så gillar man GF - handla där.
Som många skrivit redan - man ska ta det man gillar men frågan var ju "är det b med ring från GF" och det tycker jag av den anledningen att där handlar man varje dag, men vigselring är ett förhoppningsvis engångsköp alltså vill jag ha något som ingen annan har och skulle därför gå till andra affärer först.
Klänningen bär man en dag - ringen varje dag tills man dör.
Känns som att jag repeterar det jag skrev nu.
Jag förstår vad du menar men du har allvarlig dubbelmoral :P Du vill inte köpa din vigselring på GF för det är en för billig affär och du vill ha något bättre (Helt okej tycker jag för man bestämmer själv). Men jag förstår inte hur du kan ha en plastring för 59 kr som förlovningsring och ändå ha sånna krav på vigselring. För jag skulle inte vilja ha en förlovningsring för 59 kr kan jag ju säga :S Vi som "unnar oss" från guldfynd har många va oss redan förlovningsringar därifrån, vilket gör att båda våra ringar är lika i både utseende och pris. Det måste ju se konstigt ut att ha en billig ring och sen en jätte dyr fin bredvid. Så det är bara det jag inte förstår hur du resonerar där :p
Sen att man bara bär klänningen en dag, då tycker jag ju att man ska ha en klänning som alla minns för de ska aldrig se den igen. Bara för att man bara ska se den en dag betyder inte det att man vill köpa en billig ful för det :S Man vill ju ändå lägga ner pengar på sin klänning ändå (För oss som tycker att klänningen är viktig)
Men att man ska ha ringen varje dag, man köper ju inte en ful ring som man inte kan stå ut med att titta på. Man köper ju en som man kan tycka om och vara stolt över när man ser den, och när jag tittar på min ring tänker inte jag - oooohhh, så vackra diamanter, tänk att jag har en ring för 15.000 kr på mitt finger. utan jag tänker typ - min fina ring som jag fick av min älskade. Jag är så stolt och lycklig över att få bära en så betydelsefull och kärlekssymboliserande ring ifrån honom. (Jag sitter inte och tänker precis så, en det beskriver ganska bra hur jag känner inför min ring.)