förlovadflicka skrev 2011-07-28 10:51:14 följande:
Skulle aldrig kunna köpa ringar för 36000 då det skulle vara grymt materialistiskt med tanke på hur mycket pengar vi har. Hur tänker du egentligen när du säger att man inte ska lägga ner 3000 på dem? Vet du inte om att det faktiskt finns fattiga människor även i Sverige som inte alltid har råd att köpa mat? (Inte för att det är så för mig... Längre!) Mina ringar är jättefina och glansiga, alla kommenterar alltid att min förlovningsring glänser så mycket. Och ringen är bara en symbol för vår kärlek, det är inte själva kärleken man ska sätta pris på, för det går inte!
Min fästman skulle ärligt talat aldrig vilja vara ihop med mig om jag begärde ringar för 36000 kr, för han skulle tycka att det var väldigt ytligt.
Ta inte illa upp, du sa vad du tycker och jag sa vad jag tycker om det du sa appliceras på mig.
Jag tar inte illa upp, alla har rätt till sina åsikter. Men det är inte materialistiskt om man gillar saker med kvalitet och som verkligen håller i alla år precis som vår kärlek. Det är symbol för vår kärlek och det har min man uttryckt för mig på alla sätt och vis! Har har uppfyllt alla mina drömmar och mer därutöver! Jag tycker det inte fel att ha en man som älskar en mest av allt och att jag älskar honom mest i hela världen. Ringarna är bara en av bevisen på den kärleken.
Det är två ringar ska tilläggas, förlovningsringen är från Gotland och en välkänd guldsmed där min älskling sa att han älskade mig för första gången så det blev gotländska ringar från en guldsmed Odd Magnusson och sen blev det en diamantring från Uppsala då jag är därifrån och en guldsmed Rolf Isaksson. Det är många som har det dåligt men många so har det bra. Jag har jobbat mig uppåt i karriären och är väldigt stolt över det, det får man ALDRIG skämmas för. Jag har INTE KRÄVT några ringar av min man, han köpte de frivilligt till mig, vi valde de tillsammans som vi har gjort på ALLT som vi gör!
Jag förstår om du inte haft det bra tidigare och kanske inte har råd att lägga ner mycket pengar på ringar men skäll inte på de som råd och har det bra. Det är faktiskt något man måste vara stolt över.