• Cammee

Är det B med ringar från guldfynd?

Jag tycker inte alls att vigselringen är viktigt och vill absolut inte lägga en förmögenhet på min ring.
    Vet att vissa gärna lägger 15.000 på sina ringar, men jag får inte ens lov att ha min på jobb så det känns knappt lönt. tycker inte heller om att ha dyra smycken över lag då jag är rädd att dom ska gå sönder eller att jag ska tappa dom.

Min fråga är då, tycker ni att det är B med ring från ex. guldfynd och att man ska ha från en finare butik?
    Vet att många har skrivit om att det inte är 100% guld och inte lika bra kvalité o.s.v.
    Men min förlovningsring är därifrån och den är jätte fin så det passar inte heller riktigt ihop om man har en jätte dyr ring bredvid.

Bara nyfiken på att höra er åsikt om hur ni ser på ringar. Är det viktigt med en super dyr fin ring eller går det bra med en för 3000 kr från en butik som då ex. guldfynd eller liknande?

• Svar på tråden Är det B med ringar från guldfynd?
  • 4everwe2

Jag tycker inte det är B. Beställde våra idag och det blev 1250 för hans och min förlovnings ring (ska ha en ny, den gamla passar inte till vigselringen. Min vigselring  hittade jag på Smycka på 75%rabatt så slut priset blev 498 kr. Så vi hammnar under 2000 kr för våra ringar. Vi kommer att ha silverringar.  Bild på den gammla förlovningsringen finns på min sida

• BrideOfFrankenstein

Käraste Brudar! Det gör mig så glad att läsa att de flesta av er inte verkar bry sig om vad omgivningen tycker utan väjer den ring som NI VILL HA!! Right on!! Det är så jävla rätt, vem ska bry sig om vad ni vill ha för ring, vad ni vill käkar för frukost eller om ni gillar maxi-trosor eller string??
    Bara för att det stavas bröllop ska alla ha en åsikt om allt :)

Dessutom, varför skulle det vara "bättre" med guld än t.e.x titan.. fattar inte.. Jag har vitt och röttguld, fick byta ut min förlovningsring som var i silver för jag blev allergisk mot den (stört!!)... Visst den kostade några tusenlappar men jag är kär i den, och hade fått en hel del guld av släkten så blev inte så farligt dyrt. Vi klarade av det helt enkelt.

Måste bara säga, att ni som definierar er själva genom era "märkesgrejjor" ,och tror att ni är finare folk än andra för att ni har lagt obehagligt mycket  pengar på era ägodelar;
    Jag tycker så SYND om er. Ni har helt och hållet missat vad livet går ut på.

• BrideOfFrankenstein

...För övrigt, ordvalet "märkesbög" säger ju en hel del om "de fina människornas" intelligens...

• Brodéns
    Miu skrev 2011-02-15 16:53:45 följande:
    För mig är det superviktigt med ringen och jag hade inte köpt från guldfynd eftersom deras diamanter är kass kvalitet om man ska ha en lite större. Så jag har lagt ganska mycket (enligt mig) på en exakt sån ring som jag ville ha. Det är värt varenda öre för mig. Men sedan är inte klänningen så viktig för mig. Märke skiter jag i bara den är snygg och sitter bra. Så då hittade jag en superfin för inte så mycket pengar. Så alla prioriterar olika helt enkelt. Det som är viktigt för mig kanske är helt oviktigt för dig.
    Så tänker jag oxå. Har designat både min och min blivandes ring, men har köpt klänningen på rea. Jag tänker så att festen är över på söndagen , blommonar visnar efter ca två veckor och klänningen använder man ju inte igen, men ringen har man alltid på sig så därför la jag lite extra pengar på den...Men vi är alla olika och man gör precis som man själv vill brara man är nöjd..
  • Brummelisa

Det är väl jätte bra att hitta en "billig" ring som man känner sig nöjd med?

Det är du som ska bära ringen ingen annan.

Själv komemr jag köpa en "värsting" ring - med mycket stenar och bling-bling. Men det är mitt val - just för att jag vill!

• crea diem

Jag är hel nöjd med förlovningsringen med diamanter i från guldfynd. Vigsering och morgongåvan (som jag fick vara med och välja) köpte vi på nätet på kaplans.se kan varmt rekomendera den sidan, om man inte är rädd för begagnade smycken

• BrideOfFrankenstein

Crea Diem: Jag måste säga att jag gillar tanken på beg. smycken, tänk vilken historia de har att berätta om de kunde tala... Glad

• Cammee
    mikaela86 skrev 2011-07-21 14:04:40 följande:
    Kan du inte visa den??
    Min blivande tog den direkt när vi kom hem och låste in den i sitt kassaskåp som jag inte har koden till. haha.
    Så jag kan inte ta bild, och jag hittar inte den på hemsidan heller. typiskt :P
    Men det är en slät guldring, sen mitt i sitter en liten diamant eller vad det nu är för något,  och på båda sidorna bredvid diamanten så är det typ två små silverfärgade lite upphöjda bitar. lite enkel, men ändå mycket fin.
  • Jag han

Vi köpte våra ringar på Guldfynd. Mitt mål var att hitta så fina ringar för så lite pengar som möjligt! Vill vara nöjd, men inte ruinerad.

Vi hittade det vi ville. En jäkla massa rabatt hade vi tur att få också. Slutade med att vi betalade halva priset. Då blev ringarna ännu finare ;)

Jag bryr mig inte om var andra köper sina ringar. Inte vad de kostar heller, eller vad de är gjorda av. Alla har olika smak, budget och prioriteringar. :)

• Heloise
    crea diem skrev 2011-07-21 22:54:49 följande:
    Jag är hel nöjd med förlovningsringen med diamanter i från guldfynd. Vigsering och morgongåvan (som jag fick vara med och välja) köpte vi på nätet på kaplans.se kan varmt rekomendera den sidan, om man inte är rädd för begagnade smycken
    Jag köpte min vigselring därifrån, betalade 3000kr, fick den sedan värderad till 18 000kr.
    Vad gör det den till? B eller A
Svar på tråden Är det B med ringar från guldfynd?