• Cammee

Är det B med ringar från guldfynd?

Jag tycker inte alls att vigselringen är viktigt och vill absolut inte lägga en förmögenhet på min ring.
    Vet att vissa gärna lägger 15.000 på sina ringar, men jag får inte ens lov att ha min på jobb så det känns knappt lönt. tycker inte heller om att ha dyra smycken över lag då jag är rädd att dom ska gå sönder eller att jag ska tappa dom.

Min fråga är då, tycker ni att det är B med ring från ex. guldfynd och att man ska ha från en finare butik?
    Vet att många har skrivit om att det inte är 100% guld och inte lika bra kvalité o.s.v.
    Men min förlovningsring är därifrån och den är jätte fin så det passar inte heller riktigt ihop om man har en jätte dyr ring bredvid.

Bara nyfiken på att höra er åsikt om hur ni ser på ringar. Är det viktigt med en super dyr fin ring eller går det bra med en för 3000 kr från en butik som då ex. guldfynd eller liknande?

• Svar på tråden Är det B med ringar från guldfynd?
  • majsanx

Nej inte alls B!
    Min vigselring är från Guldfynd och jag älskar den! Ville inte heller ha en jättedyr utan snarare en ring som jag älskar och det gör jag med denna! :D Förlovningsringarna är dock från en lokal juvelerare och kostade inte heller en förmögenhet.
    Bättre att hitta DIN ring på vilket randomställe ist för att hitta en ring som alla andra tycker är en bra affär att handla i :)

• Lilique
    Kattpoet skrev 2011-07-25 20:25:01 följande:
    Lilique, Nä det  de inte!!  Fråga min vän får du se någon som fån ler och fortfarande har sin  tuggummiautmat ring på sig när hon och hennes man går ut på dejt kvällar.

Hon fick ringen av honom när  hon var inte ens 10 med orden att dej ska jag gifta mig med en dag, det tog flera år  innan det hände. 
    Haha gud va underbart! Jag tar genast tillbaka mitt påstående! (:
  • förlovadflicka
    Kattpoet skrev 2011-07-25 20:25:01 följande:
    Lilique, Nä det de inte!! Fråga min vän får du se någon som fån ler och fortfarande har sin tuggummiautmat ring på sig när hon och hennes man går ut på dejt kvällar.

Hon fick ringen av honom när hon var inte ens 10 med orden att dej ska jag gifta mig med en dag, det tog flera år innan det hände.
    Åh fyyy vad gulligt! :D
  • majflicka
    Tessann skrev 2011-07-25 19:28:57 följande:
    Varför verkar så många ha 25% rabatt på Guldfynd?
    De har ofta rabattkampanjer, på bröllopsmässorna delar de ut rabattcheckar + att det  i "allt om bröllop" ofta är rabattcheck för 25% på Hallbergs el Guldfynd (för ring med diamant). Bra tips alltså om man ska köpa ngt hos dem är att köpa den tidningen innan Skrattande

Den här gamla tråden har visst fått nytt liv :)
  • ElinFalk85

Nu har jag inte läst hela tråden men du ska ha dom ringar som du vill ha. Skitsamma vart dom kommer ifrån om dom är dyra eller billiga. Ni ska ha dom ringar som känns rätt för er!! själv har vi titanringar eftersom jag alltid får vansinnigt kliande av silver och lite av guld. det är iaf min åsikt =)

• pyret och snöflingan

förlovadflicka skrev 2011-07-24 18:26:18 följande:
    Waaa, fy vad kul! Vem värderade den? För om inte ett proffs ser skillnad på en guldfyndring och en 18 000-kronors ring, då är det väl ingen vits att lägga den summan bara för att? :)
    Det syns ju på långa vägar vad det är för skillnad på Guldfynd och riktiga diamanter och riktig guld från riktig Guldsmed. På bilden är min förlovningsring och vigselring, vi har sett hur guldfyndringar ser ut, knappt att det ser ut som diamanter.. Knappt någon glans på guldet. Varför ens lägga ner 3000 kr ??? Skulle ALDRIG vi göra!! Det ska hålla hela livet, då ska man ha ringar som man älskar!

Men men smaken är ju som baken, olika...

Mina ringar kostade 36000 tillsammans.
  • förlovadflicka
    pyret och snöflingan skrev 2011-07-27 18:25:59 följande:
    Det syns ju på långa vägar vad det är för skillnad på Guldfynd och riktiga diamanter och riktig guld från riktig Guldsmed. På bilden är min förlovningsring och vigselring, vi har sett hur guldfyndringar ser ut, knappt att det ser ut som diamanter.. Knappt någon glans på guldet. Varför ens lägga ner 3000 kr ??? Skulle ALDRIG vi göra!! Det ska hålla hela livet, då ska man ha ringar som man älskar!

Skulle aldrig kunna köpa ringar för 36000 då det skulle vara grymt materialistiskt med tanke på hur mycket pengar vi har. Hur tänker du egentligen när du säger att man inte ska lägga ner 3000 på dem? Vet du inte om att det faktiskt finns fattiga människor även i Sverige som inte alltid har råd att köpa mat? (Inte för att det är så för mig... Längre!) Mina ringar är jättefina och glansiga, alla kommenterar alltid att min förlovningsring glänser så mycket. Och ringen är bara en symbol för vår kärlek, det är inte själva kärleken man ska sätta pris på, för det går inte!

Min fästman skulle ärligt talat aldrig vilja vara ihop med mig om jag begärde ringar för 36000 kr, för han skulle tycka att det var väldigt ytligt.

Ta inte illa upp, du sa vad du tycker och jag sa vad jag tycker om det du sa appliceras på mig.

• Kattpoet

Jag misstänker att min ring som kostade 0 kr och var arvegods måste se ut som billig mässing då.

• bruden
    pyret och snöflingan skrev 2011-07-27 18:25:59 följande:

Din släta ring påminner VÄLDIGT mycket om min släta förlovningsring som jag hade med exet. Den köpte jag på Guldfynd
    Jag skulle aldrig i hela livet köpa ringar för 36tusen. NO WAY! Jag har pengarna men skulle aldrig göra det. Jag värderar tyvärr (??) inte mitt liv med min blivande man i pengar och värdesaker. Vi värderar det på annat istället som ger oss minnen för livet, glädje och gemenskap, kärlek och skratt. Vi har andra värden helt enkelt.
  • baby freeze

Pyret och snöflingan: Jag hade aldrig kunnat säga att dina ringar var mer exklusiva än liknande från guldfynd. Självklart är det viktigaste att du älskar dina ringar, men jag har väldigt svårt att förstå varför man måste ha äkta diamanter och massor av guld för att kunna älska sin vigselring. Dina ringar är fina, men för mig är det otänkbart att betala så mycket för lite guld och ädelstenar. Själv har jag silverringar.

Svar på tråden Är det B med ringar från guldfynd?