• Cammee

Är det B med ringar från guldfynd?

Jag tycker inte alls att vigselringen är viktigt och vill absolut inte lägga en förmögenhet på min ring.
    Vet att vissa gärna lägger 15.000 på sina ringar, men jag får inte ens lov att ha min på jobb så det känns knappt lönt. tycker inte heller om att ha dyra smycken över lag då jag är rädd att dom ska gå sönder eller att jag ska tappa dom.

Min fråga är då, tycker ni att det är B med ring från ex. guldfynd och att man ska ha från en finare butik?
    Vet att många har skrivit om att det inte är 100% guld och inte lika bra kvalité o.s.v.
    Men min förlovningsring är därifrån och den är jätte fin så det passar inte heller riktigt ihop om man har en jätte dyr ring bredvid.

Bara nyfiken på att höra er åsikt om hur ni ser på ringar. Är det viktigt med en super dyr fin ring eller går det bra med en för 3000 kr från en butik som då ex. guldfynd eller liknande?

• Svar på tråden Är det B med ringar från guldfynd?
  • Kattpoet

Nej RoseMarie, jag skulle inte bry mig om din åsikt, det faktumet att du redan dömt ut middagen OM du ser en lidlkasse,     tänk om någon hade lagt en ny fångad lax i den?

• knyttan

Ja herre gud... för vissa är omslaget allt, och innehållet intet... För man kan visst inte upptäcka kvalitet på egen hand så man måste skaffa allt i fiiina affären, så att "folk" inte tror att man inte har nån smak... Guess what: det är själva definitionen på dålig smak...

• BlackWIngedAngel
    Rose marie skrev 2011-02-20 20:57:13 följande:
    jaaa när det gäller bröllop ska det vara fint!! B-)

inte märken nödvändigtvis, men om det är märken så skippar jag lågprismärken just till bröllopet.
    Du måste vara en dröm för alla de där äckliga företagen som de flesta här inne irriterar sig på. D.v.s. de där företagen som tar ungefär dubbla priser för, ja inte ett skit egentligen, mer än att man sätter "brud-" eller "bröllop-" framför produkten. Du vet väl om att det finns företagare som tar mer betalt enbart därför att de inte ska få en lågprisstämpel och därför verka dåliga? I verkligheten gör de ett arbete som de skulle kunna ta mindre betalt för, utan att arbetet skulle behöva bli sämre.

Det där var en parantes i sammahanget. Jag tycker att man ska unna sig det bästa när man gifter sig, men det bästa behöver ju inte vara det dyraste för det! Tänk om vi skulle göra så med allt i bröllopsplaneringen! Vissa vill gifta sig på ett slott, jag vill ha en mer avslappnad miljö. Men om skulle följa logiken att guldfyndringar är B, så skulle rimligtvis en lokal också vara det i jämförelse med ett slott eller en herrgård och då skulle jag alltså behöva hyra en dyrare lokal, som jag inte vill ha, bara för att folk kan tycka att jag är snål annars. Helknäppt!
  • JustMeAndMyLove

wow, vilken tråd! Här var det hett! 

Jag tycker B är tyger som färgas av fattiga som blöder ur näsa och mun av gifterna de trampar i hela dagarna.
    Kläder som sys av barnarbetare och toffsmössor som pryds av huden från plågade rävar från finnland och Norge. För att inte tala om kuddar med dun slitna från levande änder utan bedövning och finjackor med pälskragar från hundar som flåtts levande.

det är B.

A är att vara lycklig på sin bröllopsdag. Det kommer jag vara, trotts liten budget ;) 
    Hoppas ni är det med! 

• TheD
    JustMeAndMyLove skrev 2011-02-21 01:56:51 följande:
    wow, vilken tråd! Här var det hett! 

Jag tycker B är tyger som färgas av fattiga som blöder ur näsa och mun av gifterna de trampar i hela dagarna.
    Kläder som sys av barnarbetare och toffsmössor som pryds av huden från plågade rävar från finnland och Norge. För att inte tala om kuddar med dun slitna från levande änder utan bedövning och finjackor med pälskragar från hundar som flåtts levande.

det är B.

A är att vara lycklig på sin bröllopsdag. Det kommer jag vara, trotts liten budget ;) 
    Hoppas ni är det med! 
    Me like!
  • danicalifornia

Vi köpte min ring på guldfynd, super fin och billig(betalde 598kr hade ett presentkort på 1000kr)!!! Inge fel på guldfynd eller billiga ringar!!!!

• Kattpoet

Partnern är det enda viktiga på bröllopsdagen och det enda man måste ha av fin kvalitet .

• Cammee
    Rose marie skrev 2011-02-20 20:18:42 följande:
    haha. jaa,  jag betalar gärna några kronor mer för att slippa packet haha skojja bara nej. inte i vanliga fall men jag skulle inte ta med netto-kassen till bröllopsköket iallafall ifall att att gästerna fick syn på att maten till bröllopet var köpt på typ lidl eller netto. När man kommer som gäst till ett bröllop så upplevs det kanske som snålt om lidl eller nettokassar sticker fram här och där.

ps. haha

pps. det stavas marabou

Har du några äkta vänner? Har har du några vänner som sliter för att tjäna pengar? Verkar som att alla du känner är rika. Jag handlar inte heller på lidl eller netto för jag tycker inte att deras utbud är tillräckligt, men ingen skulle någonsin bry sig om jag bjöd dom på netto mat. Gar köpt bröd på netto en gång. samma bröd som finns i alla andra affärer. Dom hade inte sprutat in något fattiglapps medel med dödliga bakterier i precis.
  • Cammee
    Kattpoet skrev 2011-02-20 21:35:59 följande:
    Nej RoseMarie, jag skulle inte bry mig om din åsikt, det faktumet att du redan dömt ut middagen OM du ser en lidlkasse,     tänk om någon hade lagt en ny fångad lax i den?
    Men ellerhur! Man har kanske haft maten hemma och så tar man de första kassarna man har i skåpet. Man kan ha köpt maten på fiskmarknaden samma morgon men lagt det i lidl påsen. Så att döma efter påsar är onödigt för det kanske ligger fin mat för flera 1000lappar där i. Skumt ....
  • Kattpoet

Japp och kattskit stinker lika mycke i en Marc and Spencer påse som en Netto påse.

Svar på tråden Är det B med ringar från guldfynd?