Inlägg från: BlackWIngedAngel |Visa alla inlägg
  • BlackWIngedAngel

Är det B med ringar från guldfynd?

Rose marie skrev 2011-02-20 20:57:13 följande:
    jaaa när det gäller bröllop ska det vara fint!! B-)

inte märken nödvändigtvis, men om det är märken så skippar jag lågprismärken just till bröllopet.
    Du måste vara en dröm för alla de där äckliga företagen som de flesta här inne irriterar sig på. D.v.s. de där företagen som tar ungefär dubbla priser för, ja inte ett skit egentligen, mer än att man sätter "brud-" eller "bröllop-" framför produkten. Du vet väl om att det finns företagare som tar mer betalt enbart därför att de inte ska få en lågprisstämpel och därför verka dåliga? I verkligheten gör de ett arbete som de skulle kunna ta mindre betalt för, utan att arbetet skulle behöva bli sämre.

Det där var en parantes i sammahanget. Jag tycker att man ska unna sig det bästa när man gifter sig, men det bästa behöver ju inte vara det dyraste för det! Tänk om vi skulle göra så med allt i bröllopsplaneringen! Vissa vill gifta sig på ett slott, jag vill ha en mer avslappnad miljö. Men om skulle följa logiken att guldfyndringar är B, så skulle rimligtvis en lokal också vara det i jämförelse med ett slott eller en herrgård och då skulle jag alltså behöva hyra en dyrare lokal, som jag inte vill ha, bara för att folk kan tycka att jag är snål annars. Helknäppt!
Svar på tråden Är det B med ringar från guldfynd?