• Cammee

Är det B med ringar från guldfynd?

Jag tycker inte alls att vigselringen är viktigt och vill absolut inte lägga en förmögenhet på min ring.
    Vet att vissa gärna lägger 15.000 på sina ringar, men jag får inte ens lov att ha min på jobb så det känns knappt lönt. tycker inte heller om att ha dyra smycken över lag då jag är rädd att dom ska gå sönder eller att jag ska tappa dom.

Min fråga är då, tycker ni att det är B med ring från ex. guldfynd och att man ska ha från en finare butik?
    Vet att många har skrivit om att det inte är 100% guld och inte lika bra kvalité o.s.v.
    Men min förlovningsring är därifrån och den är jätte fin så det passar inte heller riktigt ihop om man har en jätte dyr ring bredvid.

Bara nyfiken på att höra er åsikt om hur ni ser på ringar. Är det viktigt med en super dyr fin ring eller går det bra med en för 3000 kr från en butik som då ex. guldfynd eller liknande?

• Svar på tråden Är det B med ringar från guldfynd?
  • förlovadflicka
    Heloise skrev 2011-07-22 12:21:27 följande:
    Jag köpte min vigselring därifrån, betalade 3000kr, fick den sedan värderad till 18 000kr.
    Vad gör det den till? B eller A
    Waaa, fy vad kul! Vem värderade den? För om inte ett proffs ser skillnad på en guldfyndring och en 18 000-kronors ring, då är det väl ingen vits att lägga den summan bara för att? :)
  • Beloved
    Brodéns skrev 2011-07-21 20:50:52 följande:
    Så tänker jag oxå. Har designat både min och min blivandes ring, men har köpt klänningen på rea. Jag tänker så att festen är över på söndagen , blommonar visnar efter ca två veckor och klänningen använder man ju inte igen, men ringen har man alltid på sig så därför la jag lite extra pengar på den...Men vi är alla olika och man gör precis som man själv vill brara man är nöjd..
    Håller helt och hållet med, självkart ska man välja det som passar en själv bäst, men jag anser alla gånger att kvalité på ringen samt ett gediget handarbetete är det viktigaste. Detta är ändå något som man ska ha livet ut, som man ska vara stolt och nöjd över varje dag! 
  • Pinkgrape

Vi spenderade 850kr på tre ringar inklusive gravyr och frakt. De är precis vad vi vill ha.

Mina ringar, slät 4mm med gravyr, med stenar 2mm.

Min blivandes, slät 6mm med gravyr.

Om någon ser ner på oss pga att vi valde billiga ringar, så är det deras problem. Vi älskar våra ringar och vår kärlek värderas inte efter prislappen på något.

Mitt svar, nej det är inte B med ringar från Guldfynd, enligt min personliga åsikt då.
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Heloise
    förlovadflicka skrev 2011-07-24 18:26:18 följande:
    Waaa, fy vad kul! Vem värderade den? För om inte ett proffs ser skillnad på en guldfyndring och en 18 000-kronors ring, då är det väl ingen vits att lägga den summan bara för att? :)
     Alltså jag köpte min ring ifrån KAPLANS. Var nog otydlig när jag citerade.

Jag lämnade in den på stl anpassing, uppfräschning, bortagning av gravyr samt ny gravyr. Bad guldsmeden värdera för försäkringssyfte. Han värderade den till 17 500kr( kom ihåg fel) och den andra ringen( som jag köpte på utförsäljning hos en guldaffär som gick i konkurs för 3200kr) till 9800kr.
  • förlovadflicka
    Heloise skrev 2011-07-24 19:29:41 följande:
    Alltså jag köpte min ring ifrån KAPLANS. Var nog otydlig när jag citerade.

Jag lämnade in den på stl anpassing, uppfräschning, bortagning av gravyr samt ny gravyr. Bad guldsmeden värdera för försäkringssyfte. Han värderade den till 17 500kr( kom ihåg fel) och den andra ringen( som jag köpte på utförsäljning hos en guldaffär som gick i konkurs för 3200kr) till 9800kr.
    Jaha, det var jag som inte läste vad du citerade. Men det är ju nästan ännu roligare! :)
  • Lilique

B? Verkligen inte. Våra förlovningsringar är köpta hos en liten lokal juvelerare som inte direkt hamnar högt på topplistan om man ska jämföra med Guldfynd. Men vi älskar våra ringar, de var precis vad vi letade efter. Visst, det brukar sitta en stämpel i ringen som avslöjar var den är från, men det är ju inte precis som om det hänger en stor lapp i ringen som skriker ut till allmänheten att den är från Cartier. Eller Guldfynd. Eller en liten juvelerare som har sin butik intill ett svettigt gym, i samma trappuppgång som tandläkaren, bredvid en frisör där du kommer ut och ser ut som om du stuckit fingrarna i ett eluttag oavsett vilken frisyr du bad om.

Om jag ser någons ring och tycker att den är jättefin så frågar jag per automatik "Var har du köpt den?". Om hon skulle svara någon dyr kedja skulle min reaktion antagligen bli "Jaha, självklart", men jag skulle knappast bli imponerad. Skulle hon istället svara något lite mer normalt som just Guldfynd skulle jag bli glad och känna att jag kanske borde gå dit och kolla om de nu har så fina ringar - till priser jag också har råd med.

Ringar från en tuggummiautomat är B. Ringar som ni tycker är fina nog för att få representera er kärlek, kan inte vara B. Det går bara inte.

• Tessann

Varför verkar så många ha 25% rabatt på Guldfynd?

• Kattpoet

Lilique, Nä det  de inte!!  Fråga min vän får du se någon som fån ler och fortfarande har sin  tuggummiautmat ring på sig när hon och hennes man går ut på dejt kvällar.

Hon fick ringen av honom när  hon var inte ens 10 med orden att dej ska jag gifta mig med en dag, det tog flera år  innan det hände. 

• Madreh73

Nej,  tycker inte alls att det är B att köpa ring på Guldfynd eller nätbutik eller någon annastans där man kan hitta "sin" ring till rätt pris. Det är ju du/ni som ska trivas i den/dom.

Våra förlovningsringar är i Titan och kostade under 800 för båda inkl gravyr. Bröllopsringen blir något dyrare för jag vill ha lite stenar i, men långt ifrån dyr egentligen.

Förlovningsringarna är likadana fast utan stenar och rätt så breda. Har för mig att det kan landa på strax över 2500 kr. Vi har inte bestämt än om vi ska köpa från titanringar.com eller där vi köpte våra förlovningsringar. Men snart dags att kolla upp det. Då vi inte har någon klar budget att gå efter så får det bli lite då och då.....ska skaffa mig en box att lägga det jag köper för datum har vi och snart är även lokalen klar där festen ska hållas.
Svar på tråden Är det B med ringar från guldfynd?