• Cammee

Är det B med ringar från guldfynd?

Jag tycker inte alls att vigselringen är viktigt och vill absolut inte lägga en förmögenhet på min ring.
    Vet att vissa gärna lägger 15.000 på sina ringar, men jag får inte ens lov att ha min på jobb så det känns knappt lönt. tycker inte heller om att ha dyra smycken över lag då jag är rädd att dom ska gå sönder eller att jag ska tappa dom.

Min fråga är då, tycker ni att det är B med ring från ex. guldfynd och att man ska ha från en finare butik?
    Vet att många har skrivit om att det inte är 100% guld och inte lika bra kvalité o.s.v.
    Men min förlovningsring är därifrån och den är jätte fin så det passar inte heller riktigt ihop om man har en jätte dyr ring bredvid.

Bara nyfiken på att höra er åsikt om hur ni ser på ringar. Är det viktigt med en super dyr fin ring eller går det bra med en för 3000 kr från en butik som då ex. guldfynd eller liknande?

• Svar på tråden Är det B med ringar från guldfynd?
  • BrudiMaj2012

Jag skäms lite nu, men såhär..
    Vi har hittat min ring, den är helt perfekt och så rätt,
    dock kändes det i början lite "B" att den "bara" kostar typ 3000:-
    Bara för att man sett så många som lägger ner riktigt stora summor,
    och tyvärr lät jag mig för en sekund påverkas av detta..
    Vårat 6 år långa förhållande kan inte mötas i pengar,
    den här ringen symboliserar vår kärlek, och för min del kunde den lika gärna ha kostat 1:-.. :P

• Minuz

Det viktigaste är inte vad ringen kostar utan att man får den ring man vill ha och älskar............... För man ska ju dock förhoppningsvis bära den resten av livet............

• förlovadflicka

Heloise: Din ring är skitsnygg, brukar tycka att sådana enstensringar är grymt tråkiga och ointressanta, men den är jättefin verkligen!!! :D

• chrpe

Jag tycker inte man ska bry sig om priset för ringen. Det är så himla svenskt att jämföra sig med andra.
    T.ex. deras ringar är dyrare de är så mycket bättre då. De ser alltid så lyckliga ut tillsammans varför har inte vi det alltid så. De har verkligen ett drömjobb varför lyckas de i karriären etc.

Jag är själv en som ofta kan jämföra mig med andra och jag blir så himla trött på det. Jag har varit jätte deprimerad och mått skit. Jag har varit inne på psykakuten och tappat livslusten totalt. Efter proffesionell hjälp mår jag idag bättre. Idag har jag lärt mig att tänka på mig själv och vad jag vill ha i livet. Mycket är en fasad utåt och jag kan lova att "alla andra" inte alltid mår så himla bra som man kan tro. 

Jag köpte de ringar jag ville ha för att de visade min personlighet och jag föll för dem direkt.

Vill man inte lägga mycket på ringarna och haft turen att hitta sin drömring så kör på. Det är ju vad ni vill ha.

Mina ringar 3st + min m2b 1st kostade faktiskt väldigt mycket, men som sagt det var de ringar vi ville ha. Och vi ville designa våra "egna" ringar. Många tycker att vi har köpt alldeles för dyra ringar. Men vi gjorde vad vi ville och brydde oss inte om andras åsikter. Det är våra pengar som vi bestämmer över.

• pyret och snöflingan
    chrpe skrev 2011-08-02 11:06:56 följande:
    Jag tycker inte man ska bry sig om priset för ringen. Det är så himla svenskt att jämföra sig med andra.
    T.ex. deras ringar är dyrare de är så mycket bättre då. De ser alltid så lyckliga ut tillsammans varför har inte vi det alltid så. De har verkligen ett drömjobb varför lyckas de i karriären etc.

Jag är själv en som ofta kan jämföra mig med andra och jag blir så himla trött på det. Jag har varit jätte deprimerad och mått skit. Jag har varit inne på psykakuten och tappat livslusten totalt. Efter proffesionell hjälp mår jag idag bättre. Idag har jag lärt mig att tänka på mig själv och vad jag vill ha i livet. Mycket är en fasad utåt och jag kan lova att "alla andra" inte alltid mår så himla bra som man kan tro. 

Jag köpte de ringar jag ville ha för att de visade min personlighet och jag föll för dem direkt.

Vill man inte lägga mycket på ringarna och haft turen att hitta sin drömring så kör på. Det är ju vad ni vill ha.

Mina ringar 3st + min m2b 1st kostade faktiskt väldigt mycket, men som sagt det var de ringar vi ville ha. Och vi ville designa våra "egna" ringar. Många tycker att vi har köpt alldeles för dyra ringar. Men vi gjorde vad vi ville och brydde oss inte om andras åsikter. Det är våra pengar som vi bestämmer över.
    Det är synd att du har mått skit och varit på psykakuten men jag tycker att det är orättvist när folk attackerar en på det sättet och dessutom nu har man blivit anmäld för att man "tycker" att deras ring ser ut som en 5-kronor ring från en automat. Jag tycker att det viktigaste är att man är nöjd med sina ringar och inte ska klanka ner på andra. Det är många som jämför sig med andra och man kan väl kanske vara glad för andras skull att de har fina ringar som de trivs med?

Alla Ni som tycker att jag har attackerat era guldfyndsringar får jag säga förlåt till men det är några som ändå har skrivit att mina ser ut som Guldfyndsringar vilket inte stämmer och bilderna visar motsatsen. Är man bitter över sina val så får man kanske försöka att vara lite snäll mot andra även om man själv är kanske bitter.
  • chrpe
    pyret och snöflingan skrev 2011-08-04 16:47:38 följande:
    Det är synd att du har mått skit och varit på psykakuten men jag tycker att det är orättvist när folk attackerar en på det sättet och dessutom nu har man blivit anmäld för att man "tycker" att deras ring ser ut som en 5-kronor ring från en automat. Jag tycker att det viktigaste är att man är nöjd med sina ringar och inte ska klanka ner på andra. Det är många som jämför sig med andra och man kan väl kanske vara glad för andras skull att de har fina ringar som de trivs med?

Alla Ni som tycker att jag har attackerat era guldfyndsringar får jag säga förlåt till men det är några som ändå har skrivit att mina ser ut som Guldfyndsringar vilket inte stämmer och bilderna visar motsatsen. Är man bitter över sina val så får man kanske försöka att vara lite snäll mot andra även om man själv är kanske bitter.
    Jag menade inte att attackera dig med inlägget. Det jag ville framföra är att vill man ha en gulfynd ring så ska man självklart köpa det och vill man ha ringar för 50.000 så ska man självklart välja det. Alla har inte samma ekonomi och alla tycker inte det är lika viktigt med vad man har för ringar. Det jag ville trycka på var att välj det ditt hjärta känner för och strunta i vad andra tycker.

Jag har ju själv "svindyra" ringar som är egendesignade. =) 
  • Mini2011

Vill återigen höja ett varningens finger för ringar från Guldfynd. Jag gifter mig om 8 dagar och har nu lämnat in min förlovningsring (som är köpt på Guldfynd) till en annan guldsmed för putsning. Idag ringer de och berättar att ringer är trasig. Guldet har spruckit, antagligen senaste gången Guldfynd lagade den för att den hade gått sönder. Min förlovningsring har gått sönder tre gånger på två år, helt bedrövligt! 

Jag kan ha haft enorm otur, men jag tycker inte att det verkar som att Guldfynds egna ringar håller speciellt hög kvalitet. 

• förlovadflicka
    Mini2011 skrev 2011-08-05 18:11:42 följande:
    Vill återigen höja ett varningens finger för ringar från Guldfynd. Jag gifter mig om 8 dagar och har nu lämnat in min förlovningsring (som är köpt på Guldfynd) till en annan guldsmed för putsning. Idag ringer de och berättar att ringer är trasig. Guldet har spruckit, antagligen senaste gången Guldfynd lagade den för att den hade gått sönder. Min förlovningsring har gått sönder tre gånger på två år, helt bedrövligt!

Jag kan ha haft enorm otur, men jag tycker inte att det verkar som att Guldfynds egna ringar håller speciellt hög kvalitet.
    Oj, vad dåligt! Min ring är från guldfynd, fast är nog inte deras märke, tror det heter något i stil med TLCL eller nåt helt annat :P Min ring har varit jättefin och glänsande i över ett år och absolut inte gått sönder, men den har heller inga stenar :)
  • Mini2011
    förlovadflicka skrev 2011-08-06 00:42:01 följande:
    Oj, vad dåligt! Min ring är från guldfynd, fast är nog inte deras märke, tror det heter något i stil med TLCL eller nåt helt annat :P Min ring har varit jättefin och glänsande i över ett år och absolut inte gått sönder, men den har heller inga stenar :)
    Ja, det är mycket dåligt tycker jag. Ringen var inte direkt gratis heller. Det värsta är personalens otrevlig bemötande. Men det är ju inte Guldfynds fel, det är ju butiken i stan där jag bor. Men på måndag ska jag gå tillbaka med den igen. Det ska bli mycket spännande att se hur de löser den här situationen!

Det borde ju inte vara samma kvalitets probelm med deras "märkesringar". 
  • knyttan
    pyret och snöflingan skrev 2011-08-04 16:47:38 följande:

Nu tänker jag också lägga mig i detta fast jag inte skulle...  Men Pyret och Snöflingan: det var ju du som började med att klanka ner på andra för att de har ringar från Guldfynd? Kan inte du också vara glad för andra för att de har fina ringar som de trivs med? Är det verkligen så himla konstruktivt att utgå ifrån att folk är bittra eller avundsjuka bara för att de inte tycker precis som du eller delar dina värderingar? Du skulle kanske själv pröva att vara lite snäll?

Jag har absolut inget problem med folk som har väldigt gott om pengar, tro mig jag har ett par nära vänner som är mycket förmögna och varken dem eller jag har några problem med det även om jag själv är en liten fattiglapp för jag har det liv som jag själv har valt och att ha mycket pengar är överhuvud taget inte intressant för mig. Jag har däremot problem med folk som har trist attityd och bortförklarar sig med att folk bara är avundsjuka på deras pengar/ livsstil / karriär /utseende etc... Pröva att vara lite snäll du med så ska du se att världen genast kommer att vara mindre "avundsjuk" mot dig. {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Är det B med ringar från guldfynd?