• Cammee

Är det B med ringar från guldfynd?

Jag tycker inte alls att vigselringen är viktigt och vill absolut inte lägga en förmögenhet på min ring.
    Vet att vissa gärna lägger 15.000 på sina ringar, men jag får inte ens lov att ha min på jobb så det känns knappt lönt. tycker inte heller om att ha dyra smycken över lag då jag är rädd att dom ska gå sönder eller att jag ska tappa dom.

Min fråga är då, tycker ni att det är B med ring från ex. guldfynd och att man ska ha från en finare butik?
    Vet att många har skrivit om att det inte är 100% guld och inte lika bra kvalité o.s.v.
    Men min förlovningsring är därifrån och den är jätte fin så det passar inte heller riktigt ihop om man har en jätte dyr ring bredvid.

Bara nyfiken på att höra er åsikt om hur ni ser på ringar. Är det viktigt med en super dyr fin ring eller går det bra med en för 3000 kr från en butik som då ex. guldfynd eller liknande?

• Svar på tråden Är det B med ringar från guldfynd?
  • Kattpoet

Pyret , Oraklet är inte biblen...  det är en bok om hur man ska leva .,

• XenaK
    pyret och snöflingan skrev 2011-08-12 14:52:21 följande:
      Ni kan citera olika bibeltexter osv.. men jag tror inte på varken gud eller något annat förutom att det kan finnas starka känslor människor emellan.
    Du verkar inte heller tro på den gyllene regeln, "behandla andra som du själv vill bli behandlad"

Sorry för OT
  • Vi2alltid

Alltså jag fattar inte, vad ÄR Guldfynds ringar egentligen, eftersom den här diskussionen ens uppstår! De märken som de säljer finns ju på andra ställen också. Kanske någon har förklarat detta redan, men jag har tyvärr inte läst igenom alla 20 sidor svar...

Jag var inne på Smycka och tittade på ringar i alla möjliga prisklasser, och fastnade för en Schalin. Men jag kände att jag ville göra några ändringar på den, så jag gick istället till en guldsmed och konsulterade med honom och han gjorde en egen ring istället. Som de låter på vissa personer så är en egendesignad ring mycket mer exklusiv. Men jag betalade faktiskt något mindre för den ringen än vad den från Schalins skulle kosta, förmodligen för att jag inte hade några stora stenar eller så i den. Därmed blev min vigselring billigare än min förlovningsring. För jag tittade först och främt på vilken ring jag kan tänka mig att dras med hela livet, inte på prislappen.

• pyret och snöflingan
    Kattpoet skrev 2011-08-12 15:08:46 följande:
    Pyret , Oraklet är inte biblen...  det är en bok om hur man ska leva .,
    Det säger ju allt.. om personen som läser sådana böcker.. Att man måste läsa en bok för att veta hur man ska leva..
  • Kattpoet

Pyret, jag ser det mer som en förlämping det där.   Jag samlar på  böcker.

Boken är  en underbar  blick in i hur man levde på slutet av 1800talet,  vad som var  verdetagna faktan, hur man som vuxen lekte, hur man  lagar mat,  klär sig rätt,  avlivar husdjur , hur mycket  det kostar att posta ett brev och allt annat som kan vara bra att veta.

• baby freeze
    pyret och snöflingan skrev 2011-08-12 17:42:55 följande:
    Det säger ju allt.. om personen som läser sådana böcker.. Att man måste läsa en bok för att veta hur man ska leva..
    Nu är det andra gången i denna tråd som du talar nedlåtande och fördömande till en annan människa för att den inte gör som du. Bra jobbat!
  • baby freeze
    Kattpoet skrev 2011-08-12 17:47:18 följande:
    Pyret, jag ser det mer som en förlämping det där.   Jag samlar på  böcker.

Boken är  en underbar  blick in i hur man levde på slutet av 1800talet,  vad som var  verdetagna faktan, hur man som vuxen lekte, hur man  lagar mat,  klär sig rätt,  avlivar husdjur , hur mycket  det kostar att posta ett brev och allt annat som kan vara bra att veta.
    Gör inte det! Om du ska bli förolämpad, så bli det av någon med lite bildning istället...
  • Kattpoet

Baby Freeze,   helt sant.  Bättre nosen i en bok än högt i vädret.

• Emblas Mamma
    Kattpoet skrev 2011-08-12 18:00:10 följande:
    Baby Freeze,   helt sant.  Bättre nosen i en bok än högt i vädret.
  • pyret och snöflingan
    baby freeze skrev 2011-08-12 17:54:59 följande:
    Gör inte det! Om du ska bli förolämpad, så bli det av någon med lite bildning istället...
    Det där kan ju vara en förolämpning då Ni inte vet hur "bildad" jag är egentligen. En person med flerårig universitetsexamen på hög nivå, är inte det tillräckligt bildat? Det är rätt märkligt bara att man ska läsa en bok för att veta hur man ska avliva husdjur, äta, klä sig osv.. Den har jag aldrig hört förut. Men man lär sig något nytt varje dag även folk som har universitetsexamen.. i systemutveckling.
Svar på tråden Är det B med ringar från guldfynd?