Inlägg från: baby freeze |Visa alla inlägg
  • baby freeze

Är det B med ringar från guldfynd?

Pyret och snöflingan: Jag hade aldrig kunnat säga att dina ringar var mer exklusiva än liknande från guldfynd. Självklart är det viktigaste att du älskar dina ringar, men jag har väldigt svårt att förstå varför man måste ha äkta diamanter och massor av guld för att kunna älska sin vigselring. Dina ringar är fina, men för mig är det otänkbart att betala så mycket för lite guld och ädelstenar. Själv har jag silverringar.

• baby freeze

Men känslorna blir ju inte mer värdefulla bara för att ens ring är dyr!

• baby freeze

Det är aldrig ett tecken på god hyfs att åkalla Satan.

• baby freeze
    pyret och snöflingan skrev 2011-08-12 17:42:55 följande:
    Det säger ju allt.. om personen som läser sådana böcker.. Att man måste läsa en bok för att veta hur man ska leva..
    Nu är det andra gången i denna tråd som du talar nedlåtande och fördömande till en annan människa för att den inte gör som du. Bra jobbat!
  • baby freeze
    Kattpoet skrev 2011-08-12 17:47:18 följande:
    Pyret, jag ser det mer som en förlämping det där.   Jag samlar på  böcker.

Boken är  en underbar  blick in i hur man levde på slutet av 1800talet,  vad som var  verdetagna faktan, hur man som vuxen lekte, hur man  lagar mat,  klär sig rätt,  avlivar husdjur , hur mycket  det kostar att posta ett brev och allt annat som kan vara bra att veta.
    Gör inte det! Om du ska bli förolämpad, så bli det av någon med lite bildning istället...
  • baby freeze
    pyret och snöflingan skrev 2011-08-12 18:02:24 följande:
    Det där kan ju vara en förolämpning då Ni inte vet hur "bildad" jag är egentligen. En person med flerårig universitetsexamen på hög nivå, är inte det tillräckligt bildat? Det är rätt märkligt bara att man ska läsa en bok för att veta hur man ska avliva husdjur, äta, klä sig osv.. Den har jag aldrig hört förut. Men man lär sig något nytt varje dag även folk som har universitetsexamen.. i systemutveckling.
    Vet du vad, varken din smak, dina pengar eller din examen imponerar det minsta.

Jag tycker du har varit ovanligt snorkig här, och eftersom jag inte har samma känsla för hyfs och god ton som vissa andra, så ger jag dig lite tillbaka av din egen medicin. Inte särskilt classy, jag vet, men sen tycker jag inte heller att jag är bättre än någon annan.
Svar på tråden Är det B med ringar från guldfynd?