Inlägg från: Mini2011 |Visa alla inlägg
  • Mini2011

Är det B med ringar från guldfynd?

Min förlovningsring är från Guldfynd, jättefin, men har gått sönder två gånger redan, på mindre än två år. Och efter bemötande från personalen på Guldfynd i staden där vi bor, kommer jag aldrig sätta min fot där igen. 

Kanske är det som med mycket annat, men får vad man betalar för?! 

• Mini2011

Vill återigen höja ett varningens finger för ringar från Guldfynd. Jag gifter mig om 8 dagar och har nu lämnat in min förlovningsring (som är köpt på Guldfynd) till en annan guldsmed för putsning. Idag ringer de och berättar att ringer är trasig. Guldet har spruckit, antagligen senaste gången Guldfynd lagade den för att den hade gått sönder. Min förlovningsring har gått sönder tre gånger på två år, helt bedrövligt! 

Jag kan ha haft enorm otur, men jag tycker inte att det verkar som att Guldfynds egna ringar håller speciellt hög kvalitet. 

• Mini2011
    förlovadflicka skrev 2011-08-06 00:42:01 följande:
    Oj, vad dåligt! Min ring är från guldfynd, fast är nog inte deras märke, tror det heter något i stil med TLCL eller nåt helt annat :P Min ring har varit jättefin och glänsande i över ett år och absolut inte gått sönder, men den har heller inga stenar :)
    Ja, det är mycket dåligt tycker jag. Ringen var inte direkt gratis heller. Det värsta är personalens otrevlig bemötande. Men det är ju inte Guldfynds fel, det är ju butiken i stan där jag bor. Men på måndag ska jag gå tillbaka med den igen. Det ska bli mycket spännande att se hur de löser den här situationen!

Det borde ju inte vara samma kvalitets probelm med deras "märkesringar". 
Svar på tråden Är det B med ringar från guldfynd?