• chrpe

Är det B med ringar från guldfynd?

Jag tycker inte man ska bry sig om priset för ringen. Det är så himla svenskt att jämföra sig med andra.
    T.ex. deras ringar är dyrare de är så mycket bättre då. De ser alltid så lyckliga ut tillsammans varför har inte vi det alltid så. De har verkligen ett drömjobb varför lyckas de i karriären etc.

Jag är själv en som ofta kan jämföra mig med andra och jag blir så himla trött på det. Jag har varit jätte deprimerad och mått skit. Jag har varit inne på psykakuten och tappat livslusten totalt. Efter proffesionell hjälp mår jag idag bättre. Idag har jag lärt mig att tänka på mig själv och vad jag vill ha i livet. Mycket är en fasad utåt och jag kan lova att "alla andra" inte alltid mår så himla bra som man kan tro. 

Jag köpte de ringar jag ville ha för att de visade min personlighet och jag föll för dem direkt.

Vill man inte lägga mycket på ringarna och haft turen att hitta sin drömring så kör på. Det är ju vad ni vill ha.

Mina ringar 3st + min m2b 1st kostade faktiskt väldigt mycket, men som sagt det var de ringar vi ville ha. Och vi ville designa våra "egna" ringar. Många tycker att vi har köpt alldeles för dyra ringar. Men vi gjorde vad vi ville och brydde oss inte om andras åsikter. Det är våra pengar som vi bestämmer över.

• chrpe
    pyret och snöflingan skrev 2011-08-04 16:47:38 följande:
    Det är synd att du har mått skit och varit på psykakuten men jag tycker att det är orättvist när folk attackerar en på det sättet och dessutom nu har man blivit anmäld för att man "tycker" att deras ring ser ut som en 5-kronor ring från en automat. Jag tycker att det viktigaste är att man är nöjd med sina ringar och inte ska klanka ner på andra. Det är många som jämför sig med andra och man kan väl kanske vara glad för andras skull att de har fina ringar som de trivs med?

Alla Ni som tycker att jag har attackerat era guldfyndsringar får jag säga förlåt till men det är några som ändå har skrivit att mina ser ut som Guldfyndsringar vilket inte stämmer och bilderna visar motsatsen. Är man bitter över sina val så får man kanske försöka att vara lite snäll mot andra även om man själv är kanske bitter.
    Jag menade inte att attackera dig med inlägget. Det jag ville framföra är att vill man ha en gulfynd ring så ska man självklart köpa det och vill man ha ringar för 50.000 så ska man självklart välja det. Alla har inte samma ekonomi och alla tycker inte det är lika viktigt med vad man har för ringar. Det jag ville trycka på var att välj det ditt hjärta känner för och strunta i vad andra tycker.

Jag har ju själv "svindyra" ringar som är egendesignade. =) 
Svar på tråden Är det B med ringar från guldfynd?