Inlägg från: himeko81 |Visa alla inlägg
  • himeko81

Är det B med ringar från guldfynd?

Jag håller med Rose-Marie!

Inget fel på Guldfynd, inte alls, jag handlar där ibland men seriöst vill man verkligen gå i billigaste affären till sitt bröllop? Det har ingenting med märkesbögeri att göra. För att dra en parallell, nån skrev att denne handlade smycken på HM och PIlgrum, men när det vankades bröllop blev det Guldfynd. Samma sak. Den här personen nöjer sig inte med en """"billig""""" ring från nått av ställena utan vill ha från GF.
    Den personen byter upp sig.

Jag är märkesbög men ändå kostade min förlovningsring 59 kronor.

Jag valde den ring som var finast (vilket det hela comes down to).
    Ska jag ha "vanliga" smycken handlar jag på GF, till min ring som jag ska bära varje dag tills jag dör (det är alltså inte en sån som jag slänger bort efter en vecka eller ett år) tänker jag lägga en större summa.
    Sen kanske det är så att mina drömmars ring finns på GF - då handlar jag där men jag tänker inte börja min ringjakt på GF eller nån av de vanliga butikerna.

• himeko81

Material på min förlovningsring har jag ingen aning om och bryr mig inte ett dugg heller. Vilket var det jag ville komma fram till. Bara för att man råkar gilla märken betyder de inte att man måste ha nått som är dyrare bara för att det är dyrare. Min ring var säkert billigast i affären men det var den jag gillade bäst. Priset spelade ingen roll.
    Så gillar man GF - handla där.

Som många skrivit redan - man ska ta det man gillar men frågan var ju "är det b med ring från GF" och det tycker jag av den anledningen att där handlar man varje dag, men vigselring är ett förhoppningsvis engångsköp alltså vill jag ha något som ingen annan har och skulle därför gå till andra affärer först.
    Klänningen bär man en dag - ringen varje dag tills man dör.

Känns som att jag repeterar det jag skrev nu.

• himeko81

haha ibland är det svårt att få fram det man menar. Så jag gör ett nytt försök :P

Jag är inte så överförtjust i smycken på händerna och vill inte ha två ringar när jag är gift. En räcker gott och väl, en smal. Sen om det är diamanter på eller inte, om den kostar 1 krona eller 1 mille är inte så viktigt. Den ska vara snygg.  
    Min förlovningsring är snygg och den kommer att få en särskild plats i bokhyllan när vi är gängade. Jag & m2b hade redan bestämt oss för att gifta oss innan vi ens var förlovade och ville därför inte slösa pengar på nått som ändå skulle bytas ut efter ett år. Vi gick därför in på GULDFYND (AAAAAHHHHMYYYYGOOOOD!) och kollade bland lågprissmyckena om det fanns nått som föll oss i smaken och de gjorde det.

Tveksamt om jag ändå lyckats förklara vad jag menar :( Snygghet framför märke, men om det är ett märke jag gillar är jag beredd att sträcka mig ekonomiskt lite längre.

Och med klänningen :P samma där, jag börjar inte leta på Ellos.. eller är det haléns somhar bröllopskläder(?) så börjar jag på internet med märken jag kände till och arbetade mig ned. Men det är ändå smaken som vinner i slutänden. Jag skulle aldrig välja en dyrare klänning bara för att den är just dyrare om den är fulare  - jag väljer det som jag tycker är snyggast.  

Svar på tråden Är det B med ringar från guldfynd?