• knyttan

Är det B med ringar från guldfynd?

Rose marie skrev 2011-02-15 23:00:19 följande:
    ja, helt ärligt så är det lite "billigt" men om man inte har råd med något annat så.. men säg inte till nån att ni köpt ringarna på guldfynd. nu känner jag mig taskig, men det var det första jag tänkte. / rosen
    Alltså allvarligt, vad är man för slags människa som lägger in värderingar i vart man har köpt sin vigselring, och hur mycket den ev. har kostat? Min förlovningsring är "inte ens" av guld utan "bara" av silver, men det kanske jag inte ska säga till nån? För då kanske de tror att jag är en "billig" människa?? Vår kärlek kan ändå inte mätas i guld och diamanter, den är värd allt, och ringen som vi illustrerar den med är ändå bara en bit kall, död metall. Vi älskar inte varandra varken mer eller mindre bara för att vi lägger 30.000 på en vigselring.

Så nej, skaffa de ringar du tycker är fina till ett pris du tycker är okej att betala och skit i folk som eventuellt kan tänka som Rose marie, för det är dem det är fel på, och inte dig och din guldfyndsring...
  • knyttan

Ja herre gud... för vissa är omslaget allt, och innehållet intet... För man kan visst inte upptäcka kvalitet på egen hand så man måste skaffa allt i fiiina affären, så att "folk" inte tror att man inte har nån smak... Guess what: det är själva definitionen på dålig smak...

• knyttan

Redan Ferlin (var det väl?) sa det ganska bra:

Strunt är strunt,
    och snus är snus
    om än i gyllne dosor.
    Men rosor
    i ett sprucket krus
    är ändå alltid rosor.

Amen på den.

• knyttan
    pyret och snöflingan skrev 2011-08-04 16:47:38 följande:
    Det är synd att du har mått skit och varit på psykakuten men jag tycker att det är orättvist när folk attackerar en på det sättet och dessutom nu har man blivit anmäld för att man "tycker" att deras ring ser ut som en 5-kronor ring från en automat. Jag tycker att det viktigaste är att man är nöjd med sina ringar och inte ska klanka ner på andra. Det är många som jämför sig med andra och man kan väl kanske vara glad för andras skull att de har fina ringar som de trivs med?

Alla Ni som tycker att jag har attackerat era guldfyndsringar får jag säga förlåt till men det är några som ändå har skrivit att mina ser ut som Guldfyndsringar vilket inte stämmer och bilderna visar motsatsen. Är man bitter över sina val så får man kanske försöka att vara lite snäll mot andra även om man själv är kanske bitter.
    Nu tänker jag också lägga mig i detta fast jag inte skulle...  Men Pyret och Snöflingan: det var ju du som började med att klanka ner på andra för att de har ringar från Guldfynd? Kan inte du också vara glad för andra för att de har fina ringar som de trivs med? Är det verkligen så himla konstruktivt att utgå ifrån att folk är bittra eller avundsjuka bara för att de inte tycker precis som du eller delar dina värderingar? Du skulle kanske själv pröva att vara lite snäll?

Jag har absolut inget problem med folk som har väldigt gott om pengar, tro mig jag har ett par nära vänner som är mycket förmögna och varken dem eller jag har några problem med det även om jag själv är en liten fattiglapp för jag har det liv som jag själv har valt och att ha mycket pengar är överhuvud taget inte intressant för mig. Jag har däremot problem med folk som har trist attityd och bortförklarar sig med att folk bara är avundsjuka på deras pengar/ livsstil / karriär /utseende etc... Pröva att vara lite snäll du med så ska du se att världen genast kommer att vara mindre "avundsjuk" mot dig. {#emotions_dlg.flower}
  • knyttan
    pyret och snöflingan skrev 2011-08-12 14:52:21 följande:
    Jag har inte menat att angripa någon, men någon måste ju försvara de dyra ringarna också och vår kärlek är minst lika mycket värd oavsett hur mycket allt har kostat. Ni kan citera olika bibeltexter osv.. men jag tror inte på varken gud eller något annat förutom att det kan finnas starka känslor människor emellan.
    Ja, idag kan man uppenbarligen ta sig igenom "en flerårig universitetsutbildning" utan att bli särskilt bildad på kuppen.... Påminner mig om en kund jag hade en gång som verkligen inte fattade vad man sa till henne, eller varför det var omöjligt att göra så som hon ville. Tillslut så sa hon till mig "Ja men lilla vännen, jag har faktiskt en doktorsexamen!" ...ok good for you liksom, det gör en ju knappast till allvetande och allsmäktig? (Kan tilläggas dessutom att hennes doktorsexamen var komplett irrelevant för det hon ville eller varför hon var min kund). Jag har också universitetsexamen men att bibeln inte skrevs 1895 och att Orakel inte förekommer i den, det fick jag lära mig redan i grundskolan.
Svar på tråden Är det B med ringar från guldfynd?