Inlägg från: wahlstrm |Visa alla inlägg
  • wahlstrm

Är det B med ringar från guldfynd?

Dyra ringar ger inte ett bättre äktenskap. #erfarenhet

• wahlstrm
    Iseika skrev 2011-07-30 15:34:41 följande:
    Nej, men det gör inte billiga heller!
    Inte per automatik,
    men om man lägger de pengarna man sparade in och gör kul saker ihop istället så kan det nog hjälpa till :)

En regnig dag är det lättare att värma hjärtat med ett fint minne än en dyr ring..
  • wahlstrm
    Iseika skrev 2011-07-30 16:33:38 följande:
    Oj vad lätt livet måste vara om man tror att alla tänker lika!
    Haha, jag vet att 90% av världen befolkning sätter det materiella först, jag var en av dem i många år.
    Nu försöker jag så gott jag kan att sprida små tankefrö om hur livet på andra sidan är ;)
    Säger inte att någon måste eller bör byta, menar bara att det finns andra sätt att se på saker.

Jag älskade min vigselring, det var det snyggaste smycket jag sett i hela mitt liv..
    20g vitt guld, det lät som man tappade en tegelsten i golvet när man la den ifrån sig..
    Den var svindyr och min exfrus ring kostade nästan 3 ggr så mycket..

Men tiden jag fick lägga på att vara ifrån min realtion för att ha råd med allt man skulle ha i materiell väg,
    samt den lägre kvaliten det blev på den tiden man väl fick ihop sen, det kostade relationen till slut..
    När man väl sågs så var det ju dags för tvätten, åka handla, storstäda osv..

När vi skijde oss och jag stannade upp och tittade mig om kring så hade vi typ 3st av allt,
    men på vägen hade vi missat att leva livet ihop..

Hädanefter ska det till mycket för att jag ska offra tid ifrån den jag älskar för att skaffa mig materiella ting.
    Har jag pengarna över så får saker kosta vad om vill, men jag skulle inte offra speciellt mycket för det.

Det kändes lite lätt bittert ibörjan att ha slarvat bort en relation med en person som egentligen var viktigare än allt annat för mig just då. Man får dock se livet som en skola och det är bara att tacka för allt man lär sig :)

Nu lever jag i en ny relation med betydligt mindre fokus på det materiella, men med betydligt fler mysiga sovmornar och tidiga eftermiddagar ihop :) #underbart Hjärta
  • wahlstrm
    Iseika skrev 2011-07-30 18:15:08 följande:
    Det är väl alldeles utmärkt att du hittat det liv som passar dig absolut bäst! Vad det har att göra med mitt inlägg har jag dock en smula svårt att se...
    Det var bara en anekdot över hur jag bytte åsikt..

Från:
    Iseika skrev 2011-07-30 15:34:41 följande:
    Nej, men det gör inte billiga heller!
    Till motsatsen..

Och ett klargörande gällan detta:
    Iseika skrev 2011-07-30 16:33:38 följande:
    Oj vad lätt livet måste vara om man tror att alla tänker lika!
    Jag vet att inte alla tänker lika, inte ens jag själv tänkte som jag gör nu, innan.
Svar på tråden Är det B med ringar från guldfynd?