Inlägg från: Kattpoet |Visa alla inlägg
  • Kattpoet

Är det B med ringar från guldfynd?

Lilique, Nä det  de inte!!  Fråga min vän får du se någon som fån ler och fortfarande har sin  tuggummiautmat ring på sig när hon och hennes man går ut på dejt kvällar.

Hon fick ringen av honom när  hon var inte ens 10 med orden att dej ska jag gifta mig med en dag, det tog flera år  innan det hände. 

• Kattpoet

Jag misstänker att min ring som kostade 0 kr och var arvegods måste se ut som billig mässing då.

• Kattpoet

Och man ska inte gnälla på folk som gör det bästa de kan, för det lilla de har.  Jag misstänker starkt att mina ringar var rätt så standard för 70 år sen eftersom farfar var  pappersbruk arbetare,  jag hoppas de håller  70 år till.

• Kattpoet

Det är bara släta, lätt nötta guldringar.  Man kan ju alltid  fråga en föräldrar, ibland har de ringar man inte vet om.  

• Kattpoet

"Sann förmögenhet finns även hos det fattiga, det är kärleken."

För att citera Oraklet från 1895.

Pyret och du angrepp ju alla som inte har råd att lägga en massa pengar, för vissa av oss är kärleken det viktigaste och vi gör det bästa med vad vi har. 

• Kattpoet

Vissa kan faktiskt vara allergiska emot guld, andra emot att huden får problem att andas under ringarna och andra kan få tryck skador.

Mina första ringar  första äktenskapet, skalade av all hud runt fingret där ringen satt när sommaren kom, detta hände två år i rad, nu har liten valk och grop på ringfingret. 

• Kattpoet

Pyret , Oraklet är inte biblen...  det är en bok om hur man ska leva .,

• Kattpoet

Pyret, jag ser det mer som en förlämping det där.   Jag samlar på  böcker.

Boken är  en underbar  blick in i hur man levde på slutet av 1800talet,  vad som var  verdetagna faktan, hur man som vuxen lekte, hur man  lagar mat,  klär sig rätt,  avlivar husdjur , hur mycket  det kostar att posta ett brev och allt annat som kan vara bra att veta.

• Kattpoet

Baby Freeze,   helt sant.  Bättre nosen i en bok än högt i vädret.

• Kattpoet

Mudan,  böcker som Oraklet var ju då tidens google, det finns mycket intressant i dem.  

• Kattpoet

Och jag skrev Oraklet.... men men. hittade  några andra bra citat i den.

" en rik skall behandla en fattig med barmhärtighet och välvilja, ty en dag kan den rikes sked bli till trä"

"en tös ska inte tråna efter  guld och diamanter, utan endast efter det som passar hennes  fästmans status" 

Svar på tråden Är det B med ringar från guldfynd?