Tror alla på gud som gifter sig i kyrkan?
Jag såg att ni slutade diskutera begravningar men jag måste bara klara ut vissa frågetecken! Borgerliga begravningar blir bara mer och mer vanliga och det ryms visst många på dem beroende på var man är! Kyrkan tillhandahåller ofta kapell där man får vara, i t.ex. lilla Luleå tror jag det finns två eller tre kapell i lite olika storlek som man kan använda till borgerliga begravningar. Man har all rätt att begravas på kyrkans mark, det är rent av olagligt att begravas någon annan stans om man inte har fått specialtillstånd till något annat. Även om man har gått ur svenska kyrkan betalar man varje månad ändå en liten summa skatt som går till kyrkan som ger en rätt till begravningsplats och rätt till lokal. Jag tycker att borgerliga begravningar kan vara jättefina och det är många troende som också har börjat ha såna med kristna inslag bara för att kunna få begravningen precis så som de vill ha den. Att däremot begravas i en kyrka när man inte är med i svenska kyrkan går men kan kosta kring 17000 så det kanske inte är aktuellt