passionsblomman skrev 2011-02-15 23:38:14 följande:
Vet du, just "jag skulle vilja tro på något större" lämnar ju en öppenhet för att "det kanske finns Någon". Ingen annan människa är ju i ditt hjärta och ingen kan säga var och när Någon väljer att möta dig i ditt liv. De människor som har ett behov av att mästra och kontrollera andra för att bocka av huruvida de "tror rätt" eller "tillräckligt mycket" borde nog ägna lite mer tid åt sin egen gudsrelation och be Gud om ödmjukhet inför livet och de människor de möter.
Så länge du inte bestämt förnekar eller föraktar den kristna tron, utan har en respekt för den gudstjänst du deltar i, så har du verkligen ingen anledning att känna dig respektlös.
Får jag gissa, så tror jag Gud är extra glad åt att se just dig där i kyrkan, och inte bara "de gamla vanliga".
Åh va löjligt glad jag blev av ditt inlägg. Jag hoppas innerligt att det kanske inte finns Någon utan mer Något större. Jag förnekar ingen tro eller religion, det är ingen som kan bevisa att det inte kan vara så så varför skulle jag anse mig kunna göra det.