du å ja bäjbä skrev 2011-02-24 22:39:07 följande:
hej...
vi sitter här på kortdesigns sida och kollar över inbjudnignskort, priser etc.. då slog det oss... behöver man/ska man ha vigselprogram på utomhusvigsel??
Det kan ni nog välja precis som ni vill =) Jag har även varit på kyrklig vigsel utan vigselprogram. Dock lät prästen lite som en sportkommentator varje gång han skulle berätta vad som skulle hända... =)
Vi har valt att ha vigselprogram, men det beror på att jag vill att gästerna ska få veta vilka stycken som spelas (och vilka som spelar/sjunger dem), dikter som läses etc utan att vigselförrättaren behöver presentera allt hela tiden. Känner på mig att det kommer flyta bättre då för oss... Men vi ska ju ha levande musik till in- och utgångsmarsch samt en solist som sjunger två låtar under själva vigseln.
Fundera på vad det skulle stå i vigselprogrammet om ni hade ett. Är det information som gästerna redan vet om? (Tex alla känner solisten om ni ska ha det). Har ni gäster som gärna vill spara vigselprogram mm som ett minne? Jag var på ett kyrkligt bröllop i våras där brudparet hade gjort ett enkelt vigselprogram genom att skriva ut texten på ena halvan av ett lite tjockare A4 och sen vika den andra halvan över. (jag var nog lite dålig på att beskriva det där känner jag...)