Inlägg från: Fårävvör |Visa alla inlägg
  • Fårävvör

    Vigsel utomhus, hur gå tillväga???

    Vi ska gifta oss utomhus den 28/5 i en liten trädgård bakom festlokalen. våra gäster kommer sitta ned på bänkar som de som har festlokalen ordnar med och ställer ut. Festlokalen har en loge också där man kan välja att vara om ifall det skulle bli dåligt väder...

    Angående musik så har vi fått kontakt med en stråkkvartett (delar ur en student-symfoniorkester) som spelar ingångsmarsch och utgångsmarsch och under själva vigseln ska en kompis sjunga två låtar och kompas på aukustisk gitarr. vi vill gärna ha en utgångsmarsch för att tydligt visa att vigseln är slut, men jag tror inte vi kommer gå iväg så långt. Antingen bara stanna en bit bort från där gästerna satt, eller gå runt knuten på huset och andas lite =) Direkt efter vigseln kommer kökspersonalen stå redo med fördrink på brickor och gå runt bland gästerna och servera, sen får vi väl be någon i släkten att utbringa en skål!

  • Fårävvör

    Vi kommer ha vigseln kl 16.00 och räknar med att sitta vid borden 17.30. Då borde vi få rätt gott om tid till mingel efter vigseln tror jag..

  • Fårävvör
    du å ja bäjbä skrev 2011-02-24 22:39:07 följande:
    hej...

    vi sitter här på kortdesigns sida och kollar över inbjudnignskort, priser etc.. då slog det oss... behöver man/ska man ha vigselprogram på utomhusvigsel??
    Det kan ni nog välja precis som ni vill =) Jag har även varit på kyrklig vigsel utan vigselprogram. Dock lät prästen lite som en sportkommentator varje gång han skulle berätta vad som skulle hända... =)

    Vi har valt att ha vigselprogram, men det beror på att jag vill att gästerna ska få veta vilka stycken som spelas (och vilka som spelar/sjunger dem), dikter som läses etc utan att vigselförrättaren behöver presentera allt hela tiden. Känner på mig att det kommer flyta bättre då för oss... Men vi ska ju ha levande musik till in- och utgångsmarsch samt en solist som sjunger två låtar under själva vigseln.

    Fundera på vad det skulle stå i vigselprogrammet om ni hade ett. Är det information som gästerna redan vet om? (Tex alla känner solisten om ni ska ha det). Har ni gäster som gärna vill spara vigselprogram mm som ett minne? Jag var på ett kyrkligt bröllop i våras där brudparet hade gjort ett enkelt vigselprogram genom att skriva ut texten på ena halvan av ett lite tjockare A4 och sen vika den andra halvan över. (jag var nog lite dålig på att beskriva det där känner jag...)
Svar på tråden Vigsel utomhus, hur gå tillväga???