Inlägg från: BlackWIngedAngel |Visa alla inlägg
  • BlackWIngedAngel

Snabb hjälp om namn i inbjudan!

Alltså, ska man inte bjuda alla som bor på adressen (barnfritt ex) så kan det ju vara smart att skriva förnamnen på de som är bjudna i kortet. Annars räcker det ju gott med utsidan.
    Personligen hade jag inte bjudit med respektive som jag inte kände till namnet på. Det känns inte som ett etablerat par. De respektive som vi ska bjuda och som inte är sambos med våra vänner, tänker jag ändå ta reda på adressen till och skicka dem ett eget kort. Vid mer informella tillställningar som vi bjudit till har vi däremot bara skrivit in bådas namn i vännens kort och skickat det till vännens adress.

• BlackWIngedAngel
    4Juni2011 skrev 2011-02-17 12:34:09 följande:

Det låter som en bra idé tycker jag... Vi har gjort att ett förtydligande på hemsidan dock att vi vill ha barnfritt för barnens och föräldrarnas skull..

Jag vet att det där med barnfritt bröllop eller inte är ett känsligt ämne, men det är inte alls det jag kommenterar på nu. Tänkte bara klargöra det först.

Sedan skulle jag vilja tipsa alla andra om att inte skriva att det är för barnens och föräldrarnas skull. Man riskerar att reta upp folk i onödan! Jag respekterar en inbjudan som säger: Den här kvällen vill vi fira utan barn. Men jag stör mig på folk som ska "ursäkta det" med att skylla på gästerna själva. Om det verkligen hade varit för föräldrars och barns skull så hade ju föräldrarna kunnat fatta beslutet om de vill ha med sig sina barn eller inte och om barnen skulle tycka att det var roligt eller inte.

Nu kanske 4Juni2011 kommer att svara att det har gått jättebra att skriva så och det är ju bra i så fall, men till er andra måste jag ändå säga; Det finns många fler som tycker som jag och för att inte riskera att irritera dem är det ju bättre att vara uppriktig och säga att ni (oavsett anledning, det har ingen annan med att göra!) inte vill/kan ha barnen med den här kvällen. 
Svar på tråden Snabb hjälp om namn i inbjudan!