• Minuz

vilken ring

Bild nr 1

bild nr 2

Vilken ring hade ni valt? Vill ha något nytt, som inte ser ut som förlovningsringarna men ändå måste det ju passa ihop......

Våra förlovningsringar ser ut som nedan........

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden vilken ring
  • Minuz

Nu är det kört.......................

Impulsiviteten tog över när auktionen närmade sig sitt slut och jag har alltså köpt ring nr 1. Är kär i tvåan men vet att jag kommer vara mer nöjd med ettan eftersom den igentligen ser ut som en ring jag vill ha och den blir snyggast till förlovningsringen. Gubben tyckte ring nr 2..................
    Men nu har jag alltså köpt ring nr 1.

Tusen tack alla för hjälpen!!!!!!!!!!!!!

Vet inte om jag gav för mycket......................
    prislappen inkl rek porto hamnade på 2358 kr.

Har jag gjort bort mig??????

men nu är den min iaf!
  • MrsT2011

Grattis!! Gud nej, det är ett fantastiskt bra pris, ser ut att vara minst 15 stenar och bara stenarna kostar nog 300 kr/st och sen guldskenan på det, den kostar nog 2000 kr i butik. (Håller själv på att kolla runt lite, ska bygga en ring som passar exakt med förlovningsringen.)

Med denna matematik har du alltså tjänat 4000 kr! =)

Jag är helt säker på att både du och din blivande kommer bli grymt nöjda när detta fått sjunka in, gräset är inte alltid grönar och tidlösa ringar är det absolut bästa man kan välja!

• Humlan66

får jag fråga vad det va för säljare ? Den kanske har fler snygga ringar ?

• Minuz

Pantbanken Stampen  hadlade jag av.

Just nu har han inte mer ute men han lägger ut hela tiden, och han är inte dyr som sagt.

MrsT - wow tjänade jag så mycket????  Jag tror att jag kommer bli helnöjd efterosm den "liknar" förlovningsringen men ändå är nåt helt annat. När jag får hem den så ska jag ta kort och lägga ut så får ni se om det går ihop eller inte.

• Humlan66

Tack för infon
    Ett annat tips är ju att gå till en pantbank och köpa guld där

man kan ju om inte annat köpa billigt guld och smälta ner och göra sin egen ring

• Sofia juli 11

Jättebra val, tycker jag! Kommer bli supersnyggt tillsammans med din förlovningsring, och jag tycker att det låter väldigt billigt för den ringen!

• Humlan66

När man säljer guld så brukar man få ca 160 kr /G för 18 K
     Ca 175 kr/g för 20 K
     Äkta stenar vet jag faktikst inte
    Kan ju vara bra och veta om ni tänkt sälja guld för att göra en egen ring :)
    och går man till en pantbank som har ringar i butiken till försäljning så kan det bli billigare eftersom
    det inte handlar om en auk där priset pressas upp.

Jag ska besöka en pantbank i helgen tror jag =)

• Evillina

Jag tyckte ettan var snyggast =)

• Minuz

Så här blev det...............

Ringen kom idag och jag är supernöjd förutom att den var för stor, därför lite svårt att få ringarna att sitta perfekt bredvid varandra. På bilden sitter ringarna på lillfingret. Den hade hela 18 stenar.

Men vad tycker ni om resultatet??????

• MrsT2011

Jättesnyggt, helt perfekt! Älskar att mittdelen är högre både på förlovningsringen och vigselringen! Dessutom ser ringarna ut att vara lika breda, det gillar jag!

Du kan säkert betala en vanlig guldsmedsaffär en liten slant för att få storleken ändrad.

• lunah

Det ser väldigt bra ut! Den ska du vara otroligt nöjd med! Riktigt bra pris! 

Som MrsT2011 skrev kan du säkert fixa storleken hos vilken guldsmed som helst och det borde inte alls vara dyrt.

Bröllop 28/5 2011
  • förlovadflicka

Åh, det blev jättesnyggt :D 

• BrudiMaj2012

Jättefint!
    De passar verkligen jättebra ihop, liknande men inte likadana, Me like! :)

• Moemoe

Tycker också det blev jätte fint! Och det låter verkligen som ett kanon pris för ringen! Glad

• Sofia juli 11

Wow, fantastiskt fint! Mycket bra val!

• Minuz

Tack alihopa!!!!!!!!!!!!!

Jag själv är supernöjd och älskar verkligen ringarna............... vill ha dem på fingret NU!

Svar på tråden vilken ring