• Aleta

Pappas ring!?

Ta den!
    Det verkar vara rätt för både dig och din pappa!

Min man har min farfars ring och vi ändrade gravyren så att det står farmor och farfars initialer och deras årtal. Efter det kommer våra initialer och årtal och det finns plats för en liknande gravyr till för framtiden .
    Men kolla med honom innan ni ändrar gravyren om ni alls ska göra det. 

• Aleta
    frallan skrev 2011-02-19 14:29:02 följande:
    Jag vill inte ändra deras gravyr... utan hoppas i så fall att det kan finnas plats för en liten gravyr till kanske bara vårt datum eller våra initialer och datum... det står idag min mors namn och deras datum och det vill jag bära närmast hjärtat... nästan mer viktigt än vårt eget datum som man kanske i så fall kan skriva i vår förlovningsring tillsammans med förlovningsdatumet? Eller låter det helt koko?
    Inte alls. Gör precis så som känns bäst. Jag tror att du kommer att ångra dig om du inte tar ringen. 
    Även för din pappa blir det ju betydelsefullt.

Man behöver inte ändra gravyren alls. Min man har en ring till förutom farfars och det är pappas gamla ingenjörsring som vi hade som förlovningsring. Den har vi inte graverat om.  
  • Aleta

Dagen efter vårt bröllop så tog jag min bukett och spred blommorna i vattnet vid strandkanten där vi vigdes. Bara jag och minnet av min pappa och min bror.

Din mamma finns i ditt hjärta och du behöver inte bevisa för någon att hon är med. Alla som kände henne kommer automatiskt att skänka henne en tanke också, det är svårt att låta bli.
    En tom stol skulle inte kännas bra och det tror jag inte att din mamma hade gillat heller.

Om det är viktigt för dig att visa alla just den dagen att du saknar henne, så kan du t ex tända ett ljus eller så. Man behöver inte säga en massa och förklara.

frallan skrev 2011-02-19 14:43:55 följande:
    Nu när vi ändå har uppe min mamma på tapeten tänkte jag hör med er andra hur ni hade gjort på festen. Jag vill på något vis ha med henne i festplaneringen. Har funderat på att antingen ha en plats vid bordet för henne... men misstänker att vissa kanske tycker det känns hemskt med en tom stol där hon skulle ha suttit... eller kanske ett vackert foto på henne någonstans med lite fina ljus...

Någon som haft något liknande eller varit på något bröllop med något liknande? Vill gärna ha lite tips och vackra förslag som inte sänker stämningen men visar min kärlek till min mor! Det känns så otroligt jobbigt att inte ha min mor med mig både under bröllopet och inte minst under själva planeringen... vem skall man visa sin klänning för? Vem kan man fråga om råd? Ja ni vet alla såna där saker... Har ingen annan släkting direkt som kan ta hennes roll... då jag är sladdbarn vilket gör att alla mina mor och far föräldrar är bortgångna dom med... tur att man har vänner då, men det är ju såklart inte riktigt samma sak, tyvärr...

Nu ska jag inte deppa ihop totalt:) Det är ju såhär livet är!

• Aleta
    Wille Jr skrev 2011-02-20 12:59:54 följande:
    Aleta, vad har hänt dina älskade?
    Kram på er!
    De dog inte samtidigt, så det var ingen olycka eller så.
Svar på tråden Pappas ring!?