• frallan

Blir tokig och ledsen på min släkt. :O(

Fy tusan!

Inbjudningarna ligger färdiga på bordet här hemma och skall bara förses med porto och sen gå till brevlådan, men det är så att man blir lite orolig! Vi har kuvertavgift och gör oss beredda på korselden som kanske kommer... nä så här skall det inte behöva vara!

Man bjuder in till en rolig fest som man hoppas så många som möjligt vill och kan komma på och tacken för det är att folk gnäller och helt och hållet tappar vanligt folkvett!

Blir jag bjuden på en fest som av en eller annan aledning inte passar mig så tackar man vänligt nej och gör ingen grej av det! Eller så tar man ett djupt andetag och tänker att va sjutton det är ju deras stora dag och det är så dom vill ha det och gör sen som  man själv vill när det är dags för en att själva ha en stor fest... sånt är ju livet!

Usch jag lider med dig och hoppas att de tar sitt förnuft till fånga och håller käften i fortsättningen!
    Stå på dig! Man kan inte göra alla nöjda och det är eran dag!

• frallan
    eigollet skrev 2011-02-21 15:44:01 följande:
    Bra skrivet Frallan!

Vad gäller kuvertavgift så är det också helt okej! Har varit på bröllop med det och tänkte inte ett ögonblick mer på det förrän jag såg hetska iskussioner om det här på BT.
    I det fallet så resonerar jag likadant som när jag blivit medbjuden på bal. Där betalar man en avgift om man vill delta. Och man får vara med om en fantastisk fest!

Att släkten kan bete sig på det sätt som TS beskriver gör mig mörkrädd.....
    Ja, jag hoppas aldrig jag blir sån!!!!!!!!!!!
    Det är så dålig hyfs att man blir mörkrädd. En fest är en rolig sak och skall inte behöva sotas ner av bittra människor som uppenbarligen glömt av hur det var för dem när det begav sig.
Svar på tråden Blir tokig och ledsen på min släkt. :O(