• eigollet

Blir tokig och ledsen på min släkt. :O(

VAD ÄR DET FÖR FEL PÅ FOLK?!

Efter att ha hängt här på BT både innan och efter vårt bröllop så inser jag hur jäkla bra vi haft det med både släkt och vänner. Jag lider med dig att ni ska behöva stå ut med sånt där tjafs....

- Min mans sida bor 60 mil från där vi bor.
    - Vi hade barnfritt, inga undantag.
    - Vi hade betalbar UTAN subventionerade priser efter middagen.
    - Vi hade festen på ett ställe där boende kostade ca 800 kr att övernatta för gästerna. (Tre av vännerna som tyckte det blev för dyrt packade ihop sig i morbroderns husbil som ställdes upp på parkeringen, helt utan knussel, vi visste inte om detta lilla arrangemang Skrattande)
    - Vi stod inte för några transporter någonstans för någon.

Det var EN person som inte kom pga deras 1 månaders bebis (mannen är barndomsvän till min man och han kom). Men inget klagande därifrån heller!
    Min far hade EN synpunkt på att vi hade öl till förätten, dvs vi fick skåla i öl efter hans välkomsttal. Men det var en synpunkt (han är gammal militär...) som inte föll i god jord hos oss och sen höll han sina årikter för sig själv om han nu hade några. Det skålades i öl och talet blev hur bra som helst!

• eigollet

Bra skrivet Frallan!

Vad gäller kuvertavgift så är det också helt okej! Har varit på bröllop med det och tänkte inte ett ögonblick mer på det förrän jag såg hetska iskussioner om det här på BT.
    I det fallet så resonerar jag likadant som när jag blivit medbjuden på bal. Där betalar man en avgift om man vill delta. Och man får vara med om en fantastisk fest!

Att släkten kan bete sig på det sätt som TS beskriver gör mig mörkrädd.....

• eigollet

Eh...150 kr?.... Bråkar någon om det eller över tågbiljetten för att ta sig dit så skulle jag be dem dra något gammalt över sig!

Helt rätt tänkt, nu har du fixat ett jättebra alternativ till dina gäster som har betänkligheter gällande kringkostnaderna för sitt deltagande, nu behöver du inte krusa mer för deras utgifter. Stå på dig och ta inte ens diskussionen, då är det lätt att man börjar vackla. Förutsättningarna och villkoren du beskrivit för ert bröllop är helt rimliga, känn dig trygg i det!

Kram på dig! 

Svar på tråden Blir tokig och ledsen på min släkt. :O(