• TheD

Överskuggade?

Jag tror jag förstår din känsla. Ni har kommit fram till ett stort beslut som ni längtar efter att dela med er och sen kommer någon annan och snor scenen... :(

Hade jag råkat ut för detså skulle jag fixa bröllop före ;) Bara för att jag är tävlingsmänniska men helst skulle jag vilja veta att den personen ska gifta sig så att mina inbjudningskort fickgå med posten först haha.

Men om ni skickar save-the-date nu så har gästerna ändå fått en liten förvarning om ett giftermål...eller?

Jag hoppades på att kunna svara mer utförligt men jag drog nog i mig din ledsamhet i mig så¨det blir mer "jaha..."

Hoppas ni rycker upp er. Vet inte vad jag mer ska säga.

Kram

• TheD
    himeko81 skrev 2011-02-22 00:38:30 följande:
    Åh jag kommer att låta som värsta subban nu men jag stressade på min sambo för att vara FÖRST bland syskon och kusiner. Död 
    Nu menar jag inte att vi stressade med frieri eller med att gifta oss för det vill vi verkligen ! göra.
    Men som sagt vi ville vara först för att inte känna oss som copycats eller att "blivit inspirirerade".
    Jag har nämligen på känn att en kusin kommer att gifta sig inom kort och jag vill verkligen inte vara nummer två.

Vill påpeka dock att vi har ett minibröllop med liten budget och inget direkt extravagant på nått sätt.
    Ah ok.

Jag kör den här grejen att vårt bröllop ska vara bättre än min fästmans kompis' bröllop som var i somras (tyvärr kunde inte vi komma) men har sett bilder...... Så vi slår det bara enbart med lokalen hahaha :p Men sen mina kompisar, ingen av dem vill gifta sig utan kan sträcka sig till att förlovning men sen..nej. Angår iofs inte mig men tjejerna kan fråga:"men ska ni inte gifta er någon gång?" varför kan inte de gifta sig då??? Men iaf jag blir först och det kommer vara fint och så förstklassigt det går ;) Dvs efter den ekonomi vi har.

Plus att proceduren med att, som min karl säger: lämna varuleverans för bebis, blir under smekmånaden så att barnet kommer under sommaren vilket jag vill. Mmm, jag planerar när barnet ska bli till så det kommer under juni-augusti. Jag lovar (!) jag är inte ett psykfall :) Bara en person som älskar att planera!!!
  • TheD
    himeko81 skrev 2011-02-22 03:40:55 följande:
    TheD, du satte bra ord på något som jag även upplever. Många förlovade - ingen gör nått åt det.
    och de där med varuleverans (hahaha) är något jag är ute efter oxå, vi vill ha barn men jag vill vara gift först.
    Haha :D

Igår satt jag och kollade på barnvagnar... Men eftersom jag hoppas på att bli gravid i höst så kan vi inhandla bebisgrejer under mellandagsrean/vinterrean ;)

Perfekt!
Svar på tråden Överskuggade?