Överskuggade?
Hur du känner kan ju ingen säga om det är "rätt eller fel" att känna så.
Syskonbröllop tätt inpå kan vara jättesvårt, just för att gästerna ofta är desamma och man är rädd för jämförelser.
Personligen tror jag att det är lätt att känna sig "överskuggad", men det kanske är den mest omedelbara "chocken" som talar just nu? Nu vet jag ju inte hur ni hade tänkt att ha erat bröllop, men koncentrera dig bara på att det ska bli fint och såsom du vill ha det. Vi gifter oss också sex månader efter min fästmans bror och jag kan tycka att vissa saker känns lite "meh" just nu.
Men för min del vet jag att det inte är någons "fel". Min svägerska och jag har bara riktigt lika smak, men sedan att jag kommer stryka saker ur mitt bröllop (som var en överraskning och ingen visste om) nu för att de använde de ideérna (och de var en överraskning och ingen visste om det), och jag vill inte att jag ska få "mjaha, de gör samma sak de med, jaha"-kommenterarerna. Halva gästlistan är ju samma för oss i juni som det var för dem i december.
Nu visste ju inte din syster att du planerade ett majbröllop, du skriver själv att ni höll det hemligt, så hon gjorde det ju inte för att vara elak.
Tycker du att det blir för jobbigt så tätt inpå, så kvarstår ju tyvärr egentligen bara alternativet att du skjuter på ditt bröllop..
Men om du kan se det som om att det kommer bli en fantastisk upplevelse att du och din syster gifter er nära varandra (detta förutsätter kanske att ni två har en bra relation också...), så koncentrera er på två lika fantastiska, men HELT olika stil, bröllop.