Inlägg från: BrudiMaj2012 |Visa alla inlägg
  • BrudiMaj2012

Överskuggade?

Ville bara skriva av mig lite och få era åsikter på om det är jag som är dum i huvet
    eller om vi reagerar "normalt" här hemma.. ;)
    Vi planerar och planerar för våran stora dag,
    efter 6 ganska tuffa år har vi ett  otroligt starkt förhållande,
    vi är så redo att gifta oss och ser fram emot detta så himla mycket..
    Vi har inte berättat för fler än vårat värdpar och ett par personer till, då vi tänkte att det ska komma som en överraskning till jul (Bröllopet blir i maj 2012)
    Nu har vi fått reda på att min syster ska gifta sig i höst..
    Hon har redan varit gift 1 gång och har 2 barn, men de ska minsann ha ett   jättestort  bröllop..
    Känns lite som att det tog musten ur oss,
    som att vi blir de som gifter sig året efter, typ som att vi "inspirerats" av dem och därför också vill gifta oss..
    Är vi töntiga och egoistiska som känner oss "överskuggade"? :/

• Svar på tråden Överskuggade?
  • BrudiMaj2012

Tack så jättemycket för de orden.. :)
    Känns ju lite hemskt att vi inte bara har glada känslor just nu,
    vi är jätteglada för deras skull, men det var ju liksom "våran grej" nu..
    Hade inte en tanke på att det skulle kunna bli såhär.. :/

• BrudiMaj2012
    TheD skrev 2011-02-21 18:05:57 följande:
    Jag tror jag förstår din känsla. Ni har kommit fram till ett stort beslut som ni längtar efter att dela med er och sen kommer någon annan och snor scenen... :(

Hade jag råkat ut för detså skulle jag fixa bröllop före ;) Bara för att jag är tävlingsmänniska men helst skulle jag vilja veta att den personen ska gifta sig så att mina inbjudningskort fickgå med posten först haha.

Men om ni skickar save-the-date nu så har gästerna ändå fått en liten förvarning om ett giftermål...eller?

Jag hoppades på att kunna svara mer utförligt men jag drog nog i mig din ledsamhet i mig så¨det blir mer "jaha..."

Hoppas ni rycker upp er. Vet inte vad jag mer ska säga.

Kram
    Hehe, jag vet.. Jag är också tävlingsmänniska.. På gott och ont..
    Samtidigt ska det ju inte vara en tävling, utan en kärlekshandling,
    så ska försöka tänka mer så.. Men jag vet precis vad du menar.. ;)
    Kram!
  • BrudiMaj2012

SposaRoma: Tusen tack för de värmande orden! :)
    Jag tror säkert att det är lite chocken som gör att det känns helt "suck" just nu..
    Vi kommer garanterat ha ganska olika bröllop,
    om inte annat så lägger hon ribban, och jag kan segla ett par meter över.. ;)

• BrudiMaj2012
    SposaRoma skrev 2011-02-21 18:16:54 följande:
    Precis! Det är nämligen det som är fördelen för oss som gifter oss efteråt - vi kan stryka det som inte funkade och förbättra resten.
    he he.
    Flört
    Precis, lite som att "ta rygg".. :P
    Det blir säkert jättebra det här, börjar kännas lite lättare redan faktiskt.. ;)
  • BrudiMaj2012
    CarinRosalie skrev 2011-02-21 18:24:54 följande:
    Kör ert race, jag fattar om ni känner er besvikna och nedslagna nu men o andra sidan handlar det om just kärlek som du säger, och sen att du är en tävlningsmänniska gör ju inte saken sämre, snarare tvärtom. Jag tror du kommer må bättre när du har fått lite distans till det, men visst är det lite tråkigt att känna sig som "second place." men jag VET att ert bröllop kommer bli hundra gånger bättre.  Det är inte en tävling som du säger, så försök att istället inspireras av det, och kör ert race, ni har ju mer än ett år av planerande kvar, och fatta sånt jäkla bröllop ni kommer hinna planera, det kommer bli perfektion, in i minsta detalj! 
    Tusen tack för grymt pepp! :D
    Jag känner faktiskt att det på många sätt är bättre att ha sitt bröllop kvar,
    det blir ju iaf vårat bröllop som upplevs sist av de 2, så färskast i minnet.. ;)
    Dessutom som du säger, vi vinner ju en hel del med tanke på hur mycket tid och energi vi har att lägga på planerandet..
    Ska försöka bara glädjas över att det finns så mycket kärlek istället, bröllop är ju helhärliga tillställningar! :)
    förlovadflicka skrev 2011-02-21 18:29:45 följande:
    Jag förstår att du känner så, min m2bs syster gifte sig nu precis och vi gifter oss i oktober. Kände lite grann som du när jag fick reda på det men de valde att ha det jättelitet med bara föräldrarna så vi slapp det iaf... Men det blir ju ändå ett halvår emellan så det blir nog inte så jobbigt som du tror nu :)
    Åh, så härligt att de hade en såpass liten tillställning! :)
    Ja, det hinner ju iaf sjunka undan lite, hade varit värre om det bara varit en månad eller så emellan.. :P
  • BrudiMaj2012
    Emblas Mamma skrev 2011-02-21 19:08:03 följande:
    Vad jobbigt! Förstår precis hur du känner dig :(
    Vi gifter oss 11 månader efter svägerskans och sambons brors bröllop, och detta har vi pratat om långt innan.
    Det kändes bara som om dom och vissa andra i släkten tror att vi gifter oss bara för att DOM gör det.
    Men absolut inte! Man gifter sig väl inte för att någon annan gör det? :)

Dock så har ni och vi EN fördel med detta att vara efter: Vi kan iakta alla felen och brister som gjordes under deras bröllop och göra det lite bättre ;)

Men samtidigt så har vi absolut inte samma stil. Dom kör på svart och vi kör på vitt,
    det känns ju bra i alla fall:)
    Ja, känns ju bara som att det faller tillbaka på de som skulle ens tro att man gifter sig för att någon annan gjort det, är ju helt absurt.. :P
    Ja, nu när jag har smält det hela så ser jag nog faktiskt bara fördelar med det här, vi har allt det roliga kvar, och kan ta lärdom av deras misstag.. Dessutom kan man ju se till att göra allting unikt.. :)
  • BrudiMaj2012

Härligt med så många svar, känns ganska fint att veta att jag inte är ensam om mina känslor..
    Som faktiskt redan har vänt till enbart positiva känslor kring det här,
    vi tänker fortfarande vänta till i jul med att berätta om vårat bröllop,
    då vi vi nte vill "flytta något fokus" ifrån min systers stora dag.. 
    Dessutom så känns det verkligen som att vi faktiskt bara har fördelar med att vara de som gifter sig efteråt.. :)

Svar på tråden Överskuggade?