Inlägg från: LinaRosell |Visa alla inlägg
  • LinaRosell

Blommor i sockerpasta

Jag ska färga sockerpasta och göra blommor och blad! Kan jag färga 250 gr sockerpasta påen gång eller bör jag ta lite i taget? Hur arbetear jag med pastan så den blir lätt att forma, kände att blocket var ganska hård? Finns det några speciella ( billiga ) verktyg som jag kan använda eller bör använda så det går smidigt, gärna verktyg som jag kan få tag på i vanlig butik? Tacksam för svar snarast:)

• Svar på tråden Blommor i sockerpasta
  • LinaRosell

Nu ligger all marsipan och sockerpastan ordentligt inplastade var för sig i en påse i en garderob i väntan på att användas! Jag ska göra tårtorna på lördag och tänkte därför göra dekorationerna på fredagkväll... Ska jag förvara dem på en bricka med plast runt i kylen över natten eller i rumstemp.?

• LinaRosell

Jag har köpt marsipan att täcka tårtorna med och sugarpaste att göra dekorationerna i..jag har tänkt att göra rosor men kanske enklare att göra "vanliga" blommor? Behöver jag en speciell kavel till marsipanen? Jag har bara en vanlig i trä hemma...

• LinaRosell

Jag tänkte att jag ska prova lite imorgon kväll så jag vet hur jag ska göra på fredag:) tack för hjälpen! Lägger upp bilder sen:)

Svar på tråden Blommor i sockerpasta