• MrsT2011

Min bror ligger på sjukhus

Hur han hamnade där spelar ingen roll, jag tycker bara att det är så tungt just nu...

Han kommer troligen inte behöva vara kvar där så länge, och kanske blir han frisk innan vårt bröllop. Det känns ju som en tröst såklart, men man blir ju halvt schizofren av detta.

Tack och lov för min kärlek, han är ett ovärderligt stöd. Men om JAG känner mig splittrad i sorgen över att min bror är sjuk och den samtidiga glädjen över bröllopet, då är det ingenting mot hur mina föräldrar mår.

Ni kan ju föreställa er, enda sonen ligger på sjukhus och enda dottern ska gifta sig. Splittrade känslor är bara förnamnet.

Förra måndagen skickade jag inbjudningarna, på tisdagen fick jag beskedet om min bror. Hela veckan har vännerna hört av sig och varit eld och lågor över inbjudan, snacka om att de blir snopna när man berättar vad som hänt...

Ville bara skriva av mig lite, är så ledsen just nu. (och samtidigt så glad... kärleken till nära och kära rymmer många dimensioner...)

• Svar på tråden Min bror ligger på sjukhus
  • Chicita

Förstår hur du känner dig...

Min mamma ligger på vårdhem och vi vet inte om hon kommer kunna vara med på bröllopet eller om hon ens lever då.
    Vi valde att gifta oss ett halvår tidigare än det var tänkt från början, bara för att chansen skulle vara större att hon skulle klara av att komma och att hon faktiskt skulle finnas kvar...

Glädjen blandas med sorg och hopp.
    Och man kan liksom inte unna sig att känna lycka på något sätt. Svårt att förklara för de som inte är i samma situation, men många kan ju säkert tänka sig in i det i alla fall... 

Hoppas han får komma hem snart så du får glädjas åt hans återhämtning också. 

• Emblas Mamma

Vilken tråkig nyhet! :(
    Hoppas det inte är allvarligt oc hatt han blir bättre snart!
    Vad synd att det krockade precis med inbjudningarna! det blir ju liksom ett glädjebesked samtidigt som en sorg..

Det är alltid skönt att få skriva av sig lite! Hoppas det löser sig för er allihop!
    Tröstekram!

• himeko81

Min mormor dog samma dag som jag fyllde 20. Det var ju inte direkt det roligaste man kunde tänka sigmen jag kommer aldrig att glömma dödsdatumet om man säger så... Gråter
    Först kändes allt så jävla hopplöst och värdelöst och skit osv osv osv men hon var en älskad person men hon hade inte velat att vi skulle ha ställt in födelsedagsfesten för att hon dog så jag valde att ändå ha mitt kalas. Det blev nog en av de bästa födelsedagsfester jag haft i hela mitt liv. För i sorgen var ju alla som kom väldigt måna om att ta vara på dagen och att man har varandra. 

Det jag vill ha sagt med min snyfthistoria är att livet följer inga mönster och oväntade saker händer men jag tror att om ni skulle ställa in ert bröllop som ni planerat för länge och många sett fram emot tror jag att flera skulle bli lite ledsna. Ibland när det är jobbiga situationer är det bra att ha något kul att se fram emot.  

• MrsT2011

Nej det blir inte aktuellt att ställa in bröllopet, inte alls så jag menade. Vår kärlek har ju inget att göra med hur min familj har det, och man kan aldrig värja sig från svårigheter. I vår familj har vi alltid levet efter uttrycket "väder, sjukdomar och olyckor kan man inte råda över". Vid eventuella dödsfall kanske jag och min blivande man skulle resonera annorlunda, men grejen nu är mest att jag tycker känslostormarna är hemska...

I lördags var jag upp över öronen lycklig över att ha bokat en underbar florist, i måndags var jag så ledsen att jag knappt kunde låta bli att gråta på jobbet. Då hade pappa nämligen berättat på söndagkvällen om att dagsformen var väldigt dålig. Nu är han bättre igen och som sagt, vi håller tummarna att han blir frisk till bröllopet eller åtminstone så pigg att han kan vara med.

The show must go on liksom...

• Diraal

Vet hur det känns, har ett liknande problem i familjen nu! =/

• MrsT2011
    Diraal skrev 2011-05-05 16:00:59 följande:
    Vet hur det känns, har ett liknande problem i familjen nu! =/
    Usch vad tråkigt att höra! Hoppas att det ordnar sig, det har det gjort för oss.
Svar på tråden Min bror ligger på sjukhus