• Cammee

Ifrågasätta gästlista??

himeko81 skrev 2011-02-23 20:06:40 följande:
    Enklast är att direkt ta tag i problemet och berätta vad som gäller. Mindre gnäll och man behöver inte fundera så mycket över gäster som kanske eller inte ska med.

Däremot var det nån som skrev att denne bara bjudit en person i vänners hushåll och tyvärr så fungerar de inte så. Är man sambos är båda i familjen inbjudna. Läs Magdalena Ribbings blogg på svd.

Jag har själv valt att bjuda in ett par personer från jobbet och har då pratat face-to-face med dessa och sagt att din sambo är säkert jättemysig men jag har aldrig träffat denne, inbjudan är till DIG och DIG personligen.
    Men som sagt det är helt emot etikettsregler.
    Jag håller med. Är man sambo så ska båda bli bjudna även om man inte känner kompisens partner.
    Men jag kommer själv välja bort många av mina vänners partners, men ingen av dom är sambo heller utan dom bor fortfarande hemma hos sina familjer. Men sen är det vissa kompisars pojkvänner som jag nog faktiskt inte skulle bjudit även om dom var sambos för vissa av dom håller på lite med knark, stöld och liknande så dom vill jag ju inte ha på mitt bröllop. Men det är enda anledningen till att jag skulle välja bort en sambo, inte för att jag inte känner dom.
Svar på tråden Ifrågasätta gästlista??