• TheD

Ifrågasätta gästlista??

Hej,

Vi har inte fått gnäll än...de sista korten skickades idag ;) Men det är bara att stå på er! Vi har inte bjudit någras respektive då vi inte vet vilka dem är, aldrig träffat osv.... och sen har det med ekonomin att göra.

Jag tycker det är riktigt barnsligt att folk ska ifrågasätta något som INTE angår dem! Det är inte deras bröllop, inte deras gästlista!!! Jag blir upprörd bara av att läsa ditt inlägg utan att det har hänt mig själv...

Jag hoppas verkligen att det löser sig på något sätt!!!

• TheD

Jaha, karlns syster ringe och för hon fick kortet idag. "Vilka är bjudna, varför inte den o den o den..... varför valde ni den kyrkan?" Jag låg och halvsov och när jag är trött så är jag GRINIG. Jag sa mycket högt "det angår inte henne" så naturligtvis hade hon lagt på och fortsatt konversationen på fb med killen. Hon kände sig avsnäst bla bla och ville vet allt bara för att hennes bror gifter sig. Men snälla VÄX UPP!!!! jag blir så trött. Och imorgon lär hans mamma ringa...det kommer knappast bli bättre. SÅDAN MOR SÅDAN DOTTER!!! Jävla &¤#%¤/¤%/%!!!!

Ledsen för alla dessa caps lock-ord, det är inte för att det ska vara fjortisaktigt mer att betona hur irriterad jag är!

• TheD
    Moemoe skrev 2011-02-23 21:52:57 följande:
    TheD: Men gudars! Då är det fler än jag som sitter i folk-lägger-sig-i-träsket då! Hoppas det ordnar sig, är ju lite jobbigare när det är släkten kan jag tänka mig.
    Jag vill inte vara släkt med hans familj..... Och iofs så är jag inte det heller.Vi gifter oss, THAT'S IT! :)

Jo deras mro ringde idag:"Jaha, kyrka. Hur många? 60 pers??????? Uuuuuhhhh vad många!"

Aaaaaahhhhhhhhhhhhh!
  • TheD
    himeko81 skrev 2011-02-24 20:09:20 följande:
    TheD .. asså på den otrolig sjukt korkade frågan finns bara ett svar:

-Tycker ni/du att vi är för många är det lätt att avstå genom att inte komma. Ska jag stryka dig direkt eller? Demon

... som sagt det är inte mot dig, bara mot den fåniga reaktionen :O

Jag förstår dig!!! Så skrev jag i ett mail till mamma när jagberättade vad Haggan hade sagt.

Blir bara så irriterad! Sen började häxan gnälla på att de inte har något att ha på sig. Men vad fan! Det är väl inte vårt problem?!?! Låt mig kolla....Ehh nej det är det inte!
  • TheD
    Aniara4 skrev 2011-02-24 20:22:04 följande:
    Då finns det ju som sagt ett enkelt sätt att lösa både att det är för många gäster och att de inte har något att ha på sig! Stanna hemma.
    Tänk om jag har den turen :D

Den familjen = FRUKTANSVÄRT snåla! Så att köpa nya kläder bara för ett bröllop verkar jobbigt. Alltså om jag pratar direkt med henne och hon börjar gnälla så kommer jag inte vara tyst! Helst vill jag bara få detta överstökat så vi får lugn och ro. Låter riktigt sorgligt, jag vet :(

Jag grät mig till sömns för kände att det blir för mycket...
  • TheD
    idaa skrev 2011-02-25 12:08:36 följande:

Jag skrev tidigare att vi inte skulle bjuda respektive som vi inte känner, eller ens kan namnet på.
    Men så klart bjuder vi dem om de är gifta, förlovade eller sambo. Men i min ålder (20år) är det inte jätte många som har fast förhållande utan de skaffar nya flickvänner/pojkvänner eller gör slut...
    Har personerna varit tillsammans under en längre period så är det klart att vi bjuder den respektive!

Japp! Men de flesta som har  flickvänner/pojkvänner är inte så seriöse och vi har ALDRIG träffat dem. Vi vet int ens namnen. Vi vill endast ha folk på bröllopet vi känner.
  • TheD
    Sebastiána skrev 2011-02-25 19:02:04 följande:
    Vi kommer att ha några gäster som vi inte känner båda två. Någon flickvän till någon av min BM:s kompisar - som jag gärna vill träff - och någon pojkvän till någon av mina tjejkompisar, som min BM gärna vill lära känna
    Det är vad ni har valt och trivs med det beslutet :)

Grejen för oss att ekonomin spelar in också :(
  • TheD
    Sebastiána skrev 2011-02-26 18:14:35 följande:
    Man sitter inte ihop som siamesiska tvillingar bara för att man har en partner. Visst kan man gå på fest själv, men det artiga är att låta PARET bestämma om de vill gå båda eller om den som inte känner brudparet stannar hemma. Alltså bjuder man båda.

Jag kan förstå att man hamnar i knipa när budgeten är tight men jag förstår inte argumentet att man inte vill bjuda respektive för att man inte känner dem. Vill man aldrig lära känna dem då? Tror man inte att man någonsin kommer att träffa den som är respektive i framtiden? Om det är en långvarig pojk-/flickvän kan det ju faktiskt bli så att de några månader senare flyttar ihop och sedan gifter sig. När det gäller tillfälliga partners eller respektive som gästen bara varit tillsammans med någon månad eller så är ju en helt annan sak.
    Det är ju det som är grejen... kortvariga/tillfälliga. Vi vill inte chansa heller sen umgås vi inte på något sätt heller med killens kompisar på det viset längre så han har bjudit dem mer att det känns som ett måste vilket är sorgligt. Jag skalade bort kompisar, eller nu har jag ingen direkt kontakt, för att det kändes fel att bjuda dem. Så jag kommer ha familj och släkt och karln kommer ha kompisar. Så är fördelningen :)
  • TheD
    Chicita skrev 2011-02-26 19:28:33 följande:
    En liten defenitionsskillnad är väl att de flesta som inte bjuder respektive, gör så när det är relativt NYA förhållanden.
    Visst man kan inte veta om det här är nästa bröllopspar i bekantskapskretsen. Men man kan ju inte heller veta om det ens håller fram till bröllopet...
    Om det är etablerade par, sambos sen ett par år (eller i alla fall relativt länge) eller till och med distansförhållanden som hållit bra länge också, tja då bjuder nog de flesta med den respektive om det finns plats i budgeten.
    För hur gärna man än vill så kan man inte bjuda ALLA man känner.

Och om man får välja mellan en respektive till en vän, där dom inte varit tillsammans så länge och man inte ens träffat personen - och en annan vän (som kanske är singel) eller en kusin, eller faster Agda...
    Ja då är valet rätt lätt.
    Jag skulle i alla fall hellre då välja att bjuda bara den jag känner och få med TVÅ som jag vill bjuda, även om dom kommer var och en för sig utan respektive. Än att behöva säga nej till en vän som jag vill ha där bara för att en annan kompis har träffat en ny tjej/ kille för nån månad sen...

För det mesta är det här bara ett "problem" när det gäller små bröllop. För när gästlistan börjar närma sig 100 pers så spelar en eller två mer eller mindre inte så stor roll i det stora hela. Men om det är ett mindre bröllop så känns det ju direkt i plånboken om det blir en eller två till...
    Tack för att du läste mina tankar! :)
  • TheD

Men samtidigt ska folk respektera/acceptera som i detta fall brudparets önskan och val. Om min fästman skulle bli bjuden men inte jag och det är en av hans kompisar jag kännder så skulle jag inte bli ledsen :) Presenten skulle ändå vara från oss båda men alla väljer som man själv vill.

Om man ska börja krypa efter "egentligen ska det vara så och om vi inte gör så kommer hon/han gnälla"... Det är fegt! Skit i andras åsikter gallande det här :)

Er/vår dag. Det är det som är det viktigaste

<3

Svar på tråden Ifrågasätta gästlista??