2010 2010 skrev 2011-02-25 13:15:47 följande:
Åh..det är så jag önskar att jag hade det också! Det skulle vara underbart, ni är verkligen lyckligt lottade =)
Vi skulle gärna ha en bra relation med middagar ihop, umgås, få ideer och tips och barnpassning utan en massa ojjande över hur det ska gå, om de verkligen måste och om vi kommer tillbaka så fort som möjligt.
När vi bad om hjälp inför bröllopet dvs bröllopshelgen och undrade om min blivandes föräldrar kunde komma dagen innan och hjälpa till och sedan hjälpa till med barnen (har 3 st varav den äldsta är 6 och den yngsta snart 2) under dagen så var svaret; "måste vi verkligen komma dagen innan" Kan verkligen försäkra er om att ett sådant svar gör en inte speciellt lycklig och framförallt inte när det gäller en så stor händelse som vårt bröllop och känna att även då är det besvärligt att hjälpa oss.
Mina svärföräldrar är mest upptagna, de lever sitt liv och har inte riktigt tid med barn och barnbarn. De var också hennes tröstande ord till mig ganska nyligen; om 10 år så har ju ni chansen och ni är ju fortfarande inte så gamla när era barn blir stora.
Så njut verkligen av era underbara svärföräldrar för det är verkligen guld värt!
Det är alltid tråkigt att höra höra att vissa relationer mellan par/gifta och deras föräldrar inte är så väl fungerande. "Behandla andra som du själv vill bli behandlad" - är bra ledord, det behöver inte vara svårare än så.
När jag tänker mig framåt i livet har jag så svårt att se mig själv som avvisande, självupptagen och oengagerad inför mina barn och deras respektive. Vill verkligen kunna finnas till hands för dem i alla lägen.
Roligt också att höra att många är lyckligt lottade i sakfrågan!
Skall ikväll förbereda litet för middag i morgon kväll - med just svärisarna =)