Inlägg från: Rebecka och Jens |Visa alla inlägg
  • Rebecka och Jens

Hjälpas åt för att skapa den ultimata bröllopsbuffén?

Vi ska gifta oss den 9 juli 2011. Vi kommer att göra en egen buffé med hjälp av familj, släkt och vänner. Jag håller just nu på att fundera ut vad jag ska ha för recept, när jag tänkte att det finns säkert fler i samma situation som jag :)

Jag vill ha en underbar, somrig buffé, där mycket är kall mat pga dåliga varmhållningsmöjligheter.

Är det fler som är i min situation och vill hjälpas åt att skapa en meny där rätterna hör ihop, och kanske även med dryckestips till. Vad tror ni?

• Svar på tråden Hjälpas åt för att skapa den ultimata bröllopsbuffén?
  • Rebecka och Jens

Tack för härliga tips! Jag funderar på att göra egen pesto av hemodlad basilika, har hört att det ska vara lätt att odla. Och att man sedan blandar i solroskärnor istället för pinjenötter så att även allergiker kan äta :)

Bulgur, couscous, matvete, groddar, risoni osv är jag också intresserad av... har hittat en hel del recept på alltommat.se.

Kall fläskfilé har jag också tänkt... och skagenröra var ett riktigt bra tips! det ska jag komma ihåg.

• Rebecka och Jens

har också tänkt baka mycket bröd att ha på buffébordet. Hittade ett recept med rosmarin, parmesan och oliver. Sen funderar vi på att baka tunnbröd i bagarstuga också... för att få in lite norrlandskänsla i medelhavsmaten :)

• Rebecka och Jens

ojojoj.... vilka underbara tips!

En röd tråd har jag abolut tänkt på, och det vill jag verkligen ha. Problemet blir när vi vill varva medelhavet, där vi gärna semestrar, med norrland, där vi har vårt hjärta :) En härlig mix vore det ultimata, utan att det för den skull känns ogenomtänkt och plottrigt...

Svar på tråden Hjälpas åt för att skapa den ultimata bröllopsbuffén?