Inlägg från: Melóra |Visa alla inlägg
  • Melóra

Hjälpas åt för att skapa den ultimata bröllopsbuffén?

Satsa på ett tema på bufféen (så att det löper en "röd tråd" mellan rätterna, det ser oftast proffsigt ut) Marinerad, skivad kycklingfilé, kryddig couscous med grillade grönsaker, brytbröd med flingsalt och rosmarin, grissinipinnar, sallad på färskpotatis, roccula, salladslök, citronpeppar och olivolja, risoni med fetaost, oliver och soltorkade tomater samt ett fruktfat med snyggt uppskuren vattenmelon, vindruvor, päron och passoinsfrukter är några personliga favoriter Glad Allt kan severas kallt och är lätt att göra i rejäla portioner också Flört

• Melóra

Hmm, för en mer norrländsk känsla skulle man ju kunna köra på kall, skivad älgstek i marinad (brukar själv göra hel rostbiff i ugn som jag serverar i tunna skivor i en marinad av rödvin, vitlök, olivolja, färsk basilika mm. Helt galet gott; det brukar bli skytteltrafik till den på bufféer Cool) Jag kan skicka receptet på det om du vill? Potatissalladen med kall, kokt färskpotatis är ju tämligen svenskt iaf. Man kan även slunga i lite sockerärter i den; brukar bli gott.
    Olika sortes pajer är också ofta ett ypperligt inslag på bufféer; lätt att göra och brukar vara uppskattat av gästerna. En paj med med renskav i kanske? Även ett ostfat med brieost, olika sortes kex osv. kan bli väldigt uppskattat...

För dem som gillar fisk kan kall, helstekt laxsida i ugn med citrusströssel vara en skänk från ovan; också kanongott och lätt att göra mycket av (även här finns recept att tillgå om du önskar (Ja, jag är en matnörd; älskar själv att laga mat och har jobbat som servitris på västkusten i ett par år; man blir snabbt yrkesskadad Flört)

Svar på tråden Hjälpas åt för att skapa den ultimata bröllopsbuffén?