Inlägg från: Willowfield |Visa alla inlägg
  • Willowfield

Vad kostar ditt utseende på stora dagen?

Hmm! skrives förmodligen inte för att det är just så skrämmande dyrt :)
    När jag nu tänker efter, så smink 700, håret vet jag inte säker men max pris 2000:- beror lite på vad vi väljer för styling, men tippar på att det slutar på 2700... 

• Willowfield
    Willowfield skrev 2011-02-27 11:32:55 följande:
    Hmm! skrives förmodligen inte för att det är just så skrämmande dyrt :)
    När jag nu tänker efter, så smink 700, håret vet jag inte säker men max pris 2000:- beror lite på vad vi väljer för styling, men tippar på att det slutar på 2700... 
    Glömde säga att mitt hår brukar kosta då det är så pass långt, långt hår kostar alltid mer har jag märkt :(
  • Willowfield
    Jag han skrev 2011-02-27 11:37:39 följande:
    Förlåt om jag snor tråden lite...

En fråga till er som blir sminkade:
    Ingår provsminkning i ert pris?
    Ingår både provsminkning och prov på uppsättning hår
  • Willowfield
    himeko81 skrev 2011-02-27 15:57:02 följande:
    Jag tycker att 2500 (många nämner priser runt det så jag använder det som siffra) är mycket för något som jag aldrig kan anväda igen och som dessutom ganska bra går att redigera i photoshop (för att bara nämna ett av många program). Inte ens min klänning kostar så mycket och ja, jag vill inte se "alldaglig" ut och gå utan smink.

Jag kan förstå frisörkostnaden om man har långt hår och vill ha det uppsatt eller lockat eller något avancerat.
    Men det tas bilder på studenten och jobbfester och liknande och de bilderna ser iallafall inte jag ut som Pomperipossa så jag funderar på varför jag plötsligt på bröllopsdagen skulle förvandlas till henne eller nån annan mindre snygg sagohäxa :(  
    Visst kan det tyckas vara mycket, men jag tänker så här.
    Jag går till frissan oftast bara en gång per/år och då för att få lit eompyssel av håret som jag inte kan fixa själv. Annars sköter jag klippning och så själv.
    Sminkar mig mycket sällan, nuförtiden, går aldrig på spabehandlingar, solarium eller ngt annat liknande.
    Så om jag en gång i mitt lov kostar på mig detta, och sen slår ut det på alla pengar jag itne lagt ut på mig själv under 50 år blir den summan jag lägger på detta en droppe i havet..
    och en sak till.... det är jag värdSolig 
Svar på tråden Vad kostar ditt utseende på stora dagen?