• himeko81

Vad kostar ditt utseende på stora dagen?

Jag har noterat att många i trådar frågat efter tjänster inom smink och hår inför den stora dagen och jag har läst så många jag kan. Däremot är det inte så många som skriver priser?
    Vad betalar DU för hår/smink. Är det samma person som gör båda? om inte vad betalar du per styck? Gör du själv? vilka produkter tänker du använda?

Jag är inte särskilt bra på att sminka mig och när jag läser att folk betalar 2500 för båda drar jag öronen åt mig. Det känns som vansinniga pengar.

• Svar på tråden Vad kostar ditt utseende på stora dagen?
  • Invincible

Åh, det där varierar nog mer än priserna på både fotograf och ringar här inne. :)

Jag får hår och smink fixat av samma tjej, min vanliga frisör. Hon tar 500 kr/timme. Jag räknar med 1500 kr på mig och 1000 på vardera tärna.

And tonight we can truly say - Together we are invincible
  • Willowfield

Hmm! skrives förmodligen inte för att det är just så skrämmande dyrt :)
    När jag nu tänker efter, så smink 700, håret vet jag inte säker men max pris 2000:- beror lite på vad vi väljer för styling, men tippar på att det slutar på 2700... 

• Willowfield
    Willowfield skrev 2011-02-27 11:32:55 följande:
    Hmm! skrives förmodligen inte för att det är just så skrämmande dyrt :)
    När jag nu tänker efter, så smink 700, håret vet jag inte säker men max pris 2000:- beror lite på vad vi väljer för styling, men tippar på att det slutar på 2700... 
    Glömde säga att mitt hår brukar kosta då det är så pass långt, långt hår kostar alltid mer har jag märkt :(
  • Jag han

Jag räknade ut att jag kommer betala ca 2500 för smink, hår och naglar. Vet ej exakta priset eftersom hon tar betalt per timme.
    Sen skulle hon göra ett litet paketpris om man vill göra alla tre sakerna, så det blir kanske billigare. Men inte under 2000 vad jag tror.

Håller med om att det är lite mycket pengar för en dag. Hade tänkt att göra smink själv, men jag kan inte så mycker om underlag, Vill inte se orange ut i ansiktet :/ ´Eller att ögonskuggan försvinner. Vill även ha lösögonfransar.
    Så jag fick vara realistisk och betala lite dyrare pengar för att inte se ut som ett troll :)

• ClaraH

Jag betalar 3.000:- för hår för mig och hår + smink för tärnan. Jag vill sminka mig själv nämligen. Vi får se om jag också gör sminket hos henne och vad det kostar då.

• Jag han

Förlåt om jag snor tråden lite...

En fråga till er som blir sminkade:
    Ingår provsminkning i ert pris?

• S2011

min lillasyster sminkar gratis.
    håret gör jag hos frisör och jag får betala ca 2000 kr för det (bara vi i salongen 10-14.30, champagne och tilltugg ingår i priset, "eget rum" som vi kan byta om i).
    lägger inga pengar på naglar, det känns alldeles för onödigt.

så 2000 kr alltså, vilket jag ändå tycker är ett bra pris med tanke på vad man får för det.

• himeko81

Jag har gått till min vanliga frisör (tack gode gud för kort hår!) och beställde därför en vanlig klippning med lite extra styling (200 kronor). Färga håret i den nyans jag faktiskt vill ha, kan jag göra hemma för nån extra 100 lapp.
    Sen tänkte jag gå till nån större kedja typ Åhléns och hoppas att man kan beställa sminkningar där vilket jag vet att man kan göra vissa tider. Så även om det kostar lite så lär ju inte gå på flera hundra men jag blir ju nervös när jag ser vad ni andra ska betala :(

• Anna89

kan ju rekomendera att ni går på makeup store för 495kr får du en smnkning + att du får välja produkter för lika mycket!

• förlovadflicka

Jag betalar ingenting för frisören (min svägerska) eller, ja, ett hårspänne för en femtiolapp :P Sminket gör jag själv, litar inte på makeupartister. Kommer kanske bli produkter för en tusenlapp totalt som jag köper för, har köpt en del och tar lite i taget. Men det blir ju också för att produkter jag använder dagligen, som foundation och sånt tar slut, jag hade köpt det ändå och gifter mig inte förrän i oktober så jag tycker att det är helt ok tycker jag :) Sedan har jag ju kvar produkterna också :) 

Svar på tråden Vad kostar ditt utseende på stora dagen?