• himeko81

Vad kostar ditt utseende på stora dagen?

Jag har noterat att många i trådar frågat efter tjänster inom smink och hår inför den stora dagen och jag har läst så många jag kan. Däremot är det inte så många som skriver priser?
    Vad betalar DU för hår/smink. Är det samma person som gör båda? om inte vad betalar du per styck? Gör du själv? vilka produkter tänker du använda?

Jag är inte särskilt bra på att sminka mig och när jag läser att folk betalar 2500 för båda drar jag öronen åt mig. Det känns som vansinniga pengar.

• Svar på tråden Vad kostar ditt utseende på stora dagen?
  • Lindahl

Betalade 2000:- för både hår och smink....på nyårsafton tillika, fick även hjälp med klänning etc när det var dax att få på sig allt....

• Skumboll

Jag har precis bokat make up artist/hårstylist och det går loss på 3500, men då kommer hon ut till mig och det är ju fantastiskt skönt!  

• himeko81

Åh vilka bra tips och bra saker ni skriver. Klart man är värd lite flärd på bröllopsdagen. Fast jag hoppas ändå att det ska bli en helt fantastisk dag med familj, vänner samt god mat och lite dans! :D

Men ändå liten i självförtroendet som jag är känns det lite pinsamt (i brist på bättre ord) att lägga ner så mycket pengar på sig själv för en dag. Jag ska ta mig en funderare men det värmer att ni ger bra synpunkter Hjärta

• Salat

Jag skall betala 800 kr/timmen hos frissan (tror det kommer att ta två till tre timmar) och ca 800 kr för sminkning (provsminkning en timme veckan innan, får dock smink för 500 efteråt pluss 30 min sminkning på bröllopsdagen. Skall bli så skönt att bli ompysslad Mannen klipper sig för 120kr Inte så dyr i drift just där kan man väl säga!

• eigollet

Betalade 2000 kr till min älskade frissa/make up artist. Har gått hos henne ett par år och hon tog med sig en arsenal hem till oss (4 mil utanför Sthlm) och gjorde mig sååå fin. Värt varenda krona och tog hela förmiddagen.

• Å och D

Jag kommer att betala 3500 för naglar, håruppsättning och smink. DET ser jag fram emot :)

• FriPhi
    frallan skrev 2011-02-27 13:44:59 följande:
    Det låter bra... har tänkt sminka mig själv men om man dessutom får produkter så kan det ju vara värt det. Hur är det med kvaliten har du provat eller någon du känner... Skall man var tyst om att det är en brud sminkning då eller Jag gifter mig en lördag så då kanske det kan bli ett problem...

Svårt det där för jag trivs i ganska lite smink och tänker att man inte vill se ut som en clown och inte känner igen sig själv, mne samtidigt vill man ju få en makeup som håller och är vacker... man har ju hört att man kan se konstig ut om man har för lite smink på fotografierna... fast vi skall inte ha någon riktig fotograf utan en vän som är konstnär och fotar mycket så han har god känsla för komposition och är duktig på att redigera bilderna.

Man kanske skulle kunna gå dit innan och göra en sminkning och försöka komma ihåg vad de gjorde
    Jag har blivit sminkad på Make up store en massa gånger och alltid vart supernöjd. Det är perfekt när man ändå behöver nya produkter eller nyår och så... De är väldigt lyhörda och frågar vad man vill ha för sminkning och tips. Du skulle ju kunna gå dit innan, ta del av tipsen och köpa sminket de använder på dig (du får ju smink för summan du betalar, 495) och sen försöka få till det likadant.
    Du behöver inte vara tyst om att du ska gifta dig, men se till att boka långt i förväg!
  • MaddeåMats

Jag räknar med ca 4000kr för hår, smink och naglar samt en ansiktsbehandling (är i stort behov efter denna vintern)

• Mia4

Jag betalar 1500 kr för sminkning för mig, brudnäbben och min blivande. I sminkningen ingår en provsminkning och lösögonfransar. Ytterligare 1000 kr för håret på mig och brudnäbben. Det bästa av allt är att hon kommer hem till oss, eller till grannen (för att jag ska slippa ha alla barn runt mig).

Tjejen är utbildad makeup artist med många års erfarenhet av både modevisningar, SVT och olika sminkbutiker. Det bästa av allt är att hon är fantastiskt trevlig!

Totalt: 2500 kr för hela familjen

Sen kommer jag vilja göra naglar, så den kostnaden tillkommer. Flört 

• Anna B

Jag betalar 995 för sminkning, då får jag en provsminkning och hon kommer hem till mig. Håret ska jag fixa själv tillsammans med tärnorna, de ska få öva några gånge först :) Men jag ska ha ett flor som täcker en del av huvudet, så det ska nog gå bra :)
    Jag skulle gärna gå till frisör, men jag kan inte riktigt motivera mig att lägga ut pengarna. Vi har valt att ha många gäster istället.
    Men vem vet, jag kanske ångrar mig och bokar en tid endå ;)

Svar på tråden Vad kostar ditt utseende på stora dagen?