Inlägg från: himeko81 |Visa alla inlägg
  • himeko81

Vad kostar ditt utseende på stora dagen?

Jag har noterat att många i trådar frågat efter tjänster inom smink och hår inför den stora dagen och jag har läst så många jag kan. Däremot är det inte så många som skriver priser?
    Vad betalar DU för hår/smink. Är det samma person som gör båda? om inte vad betalar du per styck? Gör du själv? vilka produkter tänker du använda?

Jag är inte särskilt bra på att sminka mig och när jag läser att folk betalar 2500 för båda drar jag öronen åt mig. Det känns som vansinniga pengar.

• Svar på tråden Vad kostar ditt utseende på stora dagen?
  • himeko81

Jag har gått till min vanliga frisör (tack gode gud för kort hår!) och beställde därför en vanlig klippning med lite extra styling (200 kronor). Färga håret i den nyans jag faktiskt vill ha, kan jag göra hemma för nån extra 100 lapp.
    Sen tänkte jag gå till nån större kedja typ Åhléns och hoppas att man kan beställa sminkningar där vilket jag vet att man kan göra vissa tider. Så även om det kostar lite så lär ju inte gå på flera hundra men jag blir ju nervös när jag ser vad ni andra ska betala :(

• himeko81

Jag tycker att 2500 (många nämner priser runt det så jag använder det som siffra) är mycket för något som jag aldrig kan anväda igen och som dessutom ganska bra går att redigera i photoshop (för att bara nämna ett av många program). Inte ens min klänning kostar så mycket och ja, jag vill inte se "alldaglig" ut och gå utan smink.

Jag kan förstå frisörkostnaden om man har långt hår och vill ha det uppsatt eller lockat eller något avancerat.
    Men det tas bilder på studenten och jobbfester och liknande och de bilderna ser iallafall inte jag ut som Pomperipossa så jag funderar på varför jag plötsligt på bröllopsdagen skulle förvandlas till henne eller nån annan mindre snygg sagohäxa :(  

• himeko81

Åh vilka bra tips och bra saker ni skriver. Klart man är värd lite flärd på bröllopsdagen. Fast jag hoppas ändå att det ska bli en helt fantastisk dag med familj, vänner samt god mat och lite dans! :D

Men ändå liten i självförtroendet som jag är känns det lite pinsamt (i brist på bättre ord) att lägga ner så mycket pengar på sig själv för en dag. Jag ska ta mig en funderare men det värmer att ni ger bra synpunkter Hjärta

Svar på tråden Vad kostar ditt utseende på stora dagen?