• S2011

Vad kostar ditt utseende på stora dagen?

min lillasyster sminkar gratis.
    håret gör jag hos frisör och jag får betala ca 2000 kr för det (bara vi i salongen 10-14.30, champagne och tilltugg ingår i priset, "eget rum" som vi kan byta om i).
    lägger inga pengar på naglar, det känns alldeles för onödigt.

så 2000 kr alltså, vilket jag ändå tycker är ett bra pris med tanke på vad man får för det.

• S2011

bara en tanke:
    varför är det superdyrt med ett par tusenlappar för att få "the works" på sin dag, men "ett kap" att hitta en klänning för 8-10 tusen kronor? om man kapar lite av den (ofta) ordentligt tilltagna klänningsbudgeten så kan man ju lägga det på hår/smink osv istället? 

• S2011
    wiii skrev 2011-02-27 13:37:24 följande:
    I mina ögon är iofs inte en klänning på 8-10 000 ett kap, men förstår din tanke :)
    inte för mig heller :) men det verkar ofta vara de tongångarna just med klänningen. att lägga ett par tusen på att låta ett proffs fixa hår och smink verkar dock vara lite fy-fy..
    nyförlovad skrev 2011-02-27 13:37:27 följande:
    S2011 - håller med dig!  Jag ska låta sy upp min klänning och det kommer kosta 4000.- oavsett vilken jag väljer. Om man tänker på hur många tusenlappar hela bröllopet går på totalt är några tusen på sitt eget utseende inte så mycket..... Känns som en rätt viktig del - att bli supernöjd m hår o smink!! Iaf för mej:)
    ja, jag tänker också så. jag köper en kinaklänning, den kostar mig ca 1400 kr och det tycker jag är helt okej för en klänning jag kommer använda en enda dag (jag tillhör de som vill spara klänningen). smink får jag visserligen gjort av min lillasyster, som är utbildad make-up-artist, men håret vill jag definitivt att en frisör gör. det känns det verkligen värt.
Svar på tråden Vad kostar ditt utseende på stora dagen?