• polkapinne

Kan vi göra såhär angående inbjudan till vigsel respektive bröllopsmiddag?

Jag vill heller inte välja ut folk ur släkten då jag upplevt det sättet av en kusin som valde ut endast sin moster med familj till sitt bröllop, och jag märkte då hur resten av släkten snackade bakom deras rygg och tyckte det var dåligt av dem. Mostern och fmailjen som blev vjuden övervägde också ett tag att inte gå för de tyckte det var dålig stil. JAG förstår hur min kusin och hans fru tänkte och jag tycker inte man ska tvingas att bjuda folk bara för att. MEN jag vet hur släkten reagerade på detta och vill absolut inte orsaka samma snack bakom min rygg. Då avstår jag hellre från att bjuda alla, det är ingen direkt i släkten som jag känner MÅSTE vara med, så det är fine för mej. Viktigast kännas att bjuda konsekvent, i mitt fall. 

Jag är lite fundersam  jag med. Jag har stor släkt och sambon liten. Det här var ju en bra lösning eftersom jag vet att det kan bli en del avundsjuka och skitsnack i släkten. 
    Får prata lite med honom om det här kan vara ett alternativ. Tack. 
Svar på tråden Kan vi göra såhär angående inbjudan till vigsel respektive bröllopsmiddag?