• Fårävvör

Barn får gärna vara med, men...

Vi behöver lite hjälp med hur vi ska formulera oss...

Vi ska ha vigsel och middag+dans på samma ställe, med vigsel i trädgården utanför festlokalen. Vi har hela tiden sagt att barnen får följa med (handlar om max 7 barn i åldrarna nyfödd till 10 år), bland annat kommer min treåriga systerdotter vara med men hennes kusin på 18 år kommer agera personlig barnvakt under dagen och kvällen.

Vi har inte skrivit något i inbjudan om barn och adresserat dem till de vuxna, inte till familjen. Nu vill vi skriva något på vår bröllopshemsida om att barn är välkomna, men att middag (tre-rätters) och festen (dans till storband) inte kommer vara riktade till barnen. Vi har heller inte tänkt ha några andra barnaktiviteter så att säga och systerdotterns barnvakt ska absolut inte behöva barnvakta några fler barn (hon kommer dessutom gå och lägga sig när systerdottern blir trött).

Men jag vet inte hur vi ska formulera oss!!! Någon som har en idé?

• Svar på tråden Barn får gärna vara med, men...
  • meah2000

Du kan skriva något i stil med detta;

Barn är en gudagåva,
    men idag/kväll får de stanna hemma för att sova.

• Fårävvör
    meah2000 skrev 2011-02-28 22:33:27 följande:
    Du kan skriva något i stil med detta;

Barn är en gudagåva,
    men idag/kväll får de stanna hemma för att sova.
    Men de ska ju få vara med!! Men samtidigt kommer vi inte ha barnbord (de är för små för det de flesta) eller annat som är anpassat för barnen...
  • frallan

Behöver du verkligen göra det så komplicerat? Barnen kan väl hänga med och sen är det ju upp till föräldrarna att lösa kvällen för sina barn, det tror jag verkligen inte är några problem... förväntar sig folk verkligen hoppborgar, barnbord med barn underhållning och för kvällen utsatta barnvakter? Tar man med sig sina barn på en fest vilken som hellst så är man vell medveten om att man har ansvaret för att packa ner lite kul leksaker, någon bok och favorit sov nallen och sen går och lägger kidsen när klockan blir mycket eller åker hem med dom?  

Mina föräldrar har alltid släpat omkring på mig i vått och torrt på fester helt utan andra barn och ibland fester med andra barn... ibland tycker jag att man underskattar barns förmåga att anpassa sig och finna sig i situationer, min uppfattning är att barn oftast tycker livet är ganska fint bara de får följa med och deltaga.

Du behöver inte oroa dig! Det kommer säkert bli super mysigt och barnen kommer springa ut och leka när dom tröttnar på dom vuxna och slockna med flaggan på topp när dom är trötta

Vi skall också ha massa barn med på festen och det tycker jag bara är härligt! Jag kommer inte annordna något speciellt för barnen dom kommer ha fullt upp ändå... för mig blir det inget riktit kalas utan lite fart och fläkt från härliga och goa ungar

Lycka till!

• Fårävvör

Frallan, det har du helt rätt i! Man blir lite snurrig av det här ibland...

• hysch

Vill du skriva något kan du skriva typ "Föräldrar känner sina barn bäst, och om ni bedömer att era barn kommer trivas på vår fest är de hjärtligt välkomna!"

• TheJohanna
    frallan skrev 2011-02-28 23:15:02 följande:
    Behöver du verkligen göra det så komplicerat? Barnen kan väl hänga med och sen är det ju upp till föräldrarna att lösa kvällen för sina barn, det tror jag verkligen inte är några problem... förväntar sig folk verkligen hoppborgar, barnbord med barn underhållning och för kvällen utsatta barnvakter? Tar man med sig sina barn på en fest vilken som hellst så är man vell medveten om att man har ansvaret för att packa ner lite kul leksaker, någon bok och favorit sov nallen och sen går och lägger kidsen när klockan blir mycket eller åker hem med dom?  

Mina föräldrar har alltid släpat omkring på mig i vått och torrt på fester helt utan andra barn och ibland fester med andra barn... ibland tycker jag att man underskattar barns förmåga att anpassa sig och finna sig i situationer, min uppfattning är att barn oftast tycker livet är ganska fint bara de får följa med och deltaga.

Du behöver inte oroa dig! Det kommer säkert bli super mysigt och barnen kommer springa ut och leka när dom tröttnar på dom vuxna och slockna med flaggan på topp när dom är trötta

Vi skall också ha massa barn med på festen och det tycker jag bara är härligt! Jag kommer inte annordna något speciellt för barnen dom kommer ha fullt upp ändå... för mig blir det inget riktit kalas utan lite fart och fläkt från härliga och goa ungar

Lycka till!
    Skönt att fler tänker som vi! Vi ska inte heller ha någon barnvakt eller något barnbord. Däremot tänkte jag kanske köpa lite ritblock och kritor så det finns något som de kan leka med om föräldrarna inte skulle ha med sig något.
  • Silverglitter

Vi tänker likadant. Barnen är jättevälkomna, men de flesta har spontant sagt att de kommer lämna bort sina barn. Om några trots allt kommer placerar vi dem ihop med någon förälder vid det vanliga bordet. Jag räknar med att de kan få barnportion av samma mat som oss vuxna (Note to self: måste kolla det med cateringfirman :) ).
    Barn brukar oftast vara duktiga på att roa sig själva, och de behöver ju inte sitta kvar vid bordet under hela middagen om de inte vill.

• Vott
    frallan skrev 2011-02-28 23:15:02 följande:

Lycka till!
    Tack och Lov att fler tänker som vi!
    När jag var liten var jag med på alla fester som mina föräldrar var på och jag minns det som att det var ganska kul och jag kan inte ens komma ihåg att det fanns några leksaker...
  • Fårävvör

Tack för alla svar! Jag har ju hela tiden förut tänkt precis som ni, att föräldrarna själva får bestämma om de vill ha barnen med eller inte, har tänkt placera barnen vid föräldrarna och så går barnen ifrån middagen när de hellre vill leka. Kanske fixa lite lekblock, eller be någon av föräldrarna som bor i samma stad att ta med lite leksaker... Så jag ska helt enkelt fortsätta ha den inställningen! Tack för att ni fick ned mig på jorden igen

Svar på tråden Barn får gärna vara med, men...