• Fårävvör

Barn får gärna vara med, men...

Vi behöver lite hjälp med hur vi ska formulera oss...

Vi ska ha vigsel och middag+dans på samma ställe, med vigsel i trädgården utanför festlokalen. Vi har hela tiden sagt att barnen får följa med (handlar om max 7 barn i åldrarna nyfödd till 10 år), bland annat kommer min treåriga systerdotter vara med men hennes kusin på 18 år kommer agera personlig barnvakt under dagen och kvällen.

Vi har inte skrivit något i inbjudan om barn och adresserat dem till de vuxna, inte till familjen. Nu vill vi skriva något på vår bröllopshemsida om att barn är välkomna, men att middag (tre-rätters) och festen (dans till storband) inte kommer vara riktade till barnen. Vi har heller inte tänkt ha några andra barnaktiviteter så att säga och systerdotterns barnvakt ska absolut inte behöva barnvakta några fler barn (hon kommer dessutom gå och lägga sig när systerdottern blir trött).

Men jag vet inte hur vi ska formulera oss!!! Någon som har en idé?

• Svar på tråden Barn får gärna vara med, men...
  • Fårävvör
    meah2000 skrev 2011-02-28 22:33:27 följande:
    Du kan skriva något i stil med detta;

Barn är en gudagåva,
    men idag/kväll får de stanna hemma för att sova.
    Men de ska ju få vara med!! Men samtidigt kommer vi inte ha barnbord (de är för små för det de flesta) eller annat som är anpassat för barnen...
  • Fårävvör

Frallan, det har du helt rätt i! Man blir lite snurrig av det här ibland...

• Fårävvör

Tack för alla svar! Jag har ju hela tiden förut tänkt precis som ni, att föräldrarna själva får bestämma om de vill ha barnen med eller inte, har tänkt placera barnen vid föräldrarna och så går barnen ifrån middagen när de hellre vill leka. Kanske fixa lite lekblock, eller be någon av föräldrarna som bor i samma stad att ta med lite leksaker... Så jag ska helt enkelt fortsätta ha den inställningen! Tack för att ni fick ned mig på jorden igen

Svar på tråden Barn får gärna vara med, men...