Inlägg från: impegno di nozze |Visa alla inlägg
  • impegno di nozze

"Utstående" ring - opraktisk?

Jag vill så gärna ha en klassisk princessring, men då vi håller på med en hel del vinteraktiviteter och dessutom är det en lååång vinter här i Östersund, har jag valt en lägre ring. Risken att ringen går sönder eller slits onödigt mycket kändes överhängande. Men visst är det elegant med en högre ring!

• impegno di nozze
    hernameispekka skrev 2011-03-19 21:52:00 följande:
    Okej, pga av problemet med vantar eller för att man slår i saker? :)
    Ja precis, det var ju klumpigt att inte förtydliga det. Men det är handskarna jag tänker på i första hand.
  • impegno di nozze
    Korallbruden skrev 2011-03-20 00:08:40 följande:
    Problem med vantar? Möjligen om du har köpt en 5 karatare... det är ju bara att snurra den 180 grader i hansken och du får på vilken storlek som helst...

Det känns som en stor myt eller en mycket snål m2b som hittat på något sådant...

Har ett hjärta på 1,06 karat och det sticker upp ovan skenan...samt andra större ringar som aldrig varit ivägen varelse för hanskar, vantar, rivet någon... det enda den har varit ivägen för är en och annan avundsjuk person...
    Nej det är ingen snål blivande make utan helt mitt val. Den ring jag valt i stället blev dyrare om det nu spelar någon roll. Vi lever ett aktivt vinterliv med mycket skidåkning (slalom men också längd)och en del skoteråkning men också andra vinteraktiviteter. Har man ett par skinnhandskar som man bär till jobbet varje dag är det inte något problem. Men lever man som vi gör så är det en helt annan sak.

Jag har en jättefin ring med en enda diamant som jag ficka av mins sambo för några år sedan, lite större än din korallbruden, och den stenen tappade jag..som tur var var den försäkrad. Men den använder jag bara under sommrarna nu mer. Sedan kan jag säga att varken den ringen eller några andra smycken jag äger har skapat någon svartsjuka.. Men sånt kan ju vara önsketänkande med..   
  • impegno di nozze
    hernameispekka skrev 2011-03-20 21:01:30 följande:
    FÖrstår att det kan vara krångligt som ni lever :) Då funkar det inte heller att vrida på ringen för då skaver den ju mot handtag (typ på skotern och stavarna) men jag tror inte jag har det problemet de max 2 ggr per år jag åker skidor :P Men förstår ert val :) Man vill verkligen inte tappa stenarna :P (men ska ändå försäkra självklart :P)
    Ja det är ju som med mycket annat, anpassa val efter hur vi lever. Jag hade som sagt helst velat ha en princess som vigselring men tyvärr kan jag inte. 
    Försäkra är smart, min mor tappade sin vigselring utanför kyrkan och den dök aldrig upp igen. Jag förlorade min sten på badhuset.. Det är mycket som kan hända :) Din ring är förresten väldigt vacker, en riktig klassiker som aldrig blir omodern (..vill också ha!)
Svar på tråden "Utstående" ring - opraktisk?