"Utstående" ring - opraktisk?
Gah, så typiskt mig att gå och kära ner mig i saker.(och vem vet hur många gånger jag hinner ändra mig :P) Har nu kärat ner mig i en viss sorts ring. Dyyyr tycker jag men om man gör den mindre kan man ju gå ner lite i pris :) Och för att göra den mindre otymplig. Men tror ni den kan bli jobbig och opraktisk att bära? Tänker nog isf ha en tunn skena eller något runt diamanterna för att slippa att man fastnar i dess kanter.
Denna bilden är det jag fastnat för:
Och såhär ser förlovningsringen ut:
Här är prinsessan Diana med en liknande kombination (dock är denna storlek av förklarliga skäl orimlig för mig :P) Och jag ska ha den röda rubinen om jag bestämmer mig för denna ringen.
Tycker stilen är väldigt elegant och känns lite forna tiders england xD Haha. Men som sagt hur opraktisk tror ni en mindre version är i ett vanlig liv? :) Ni som redan har "utstående" ring, tycker ni den är ivägen? Sover ni med den tex? Fastnar den mycket? :P
Tack på förhand
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 23:16
Och förresten, när vi ändå är igång... vad tycker ni om utseendet på den? Är den fin? :)
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-18 16:55
Förresten. Hur har ni tänkt med hållbarheten på stenen? Har läst att diamant har hållbarheten 10 och safir och rubin har hållbarhet 9 (alltså det näst bästa). Men hur mycket sämre hållbarhet är det och har guldsmeden sagt något om det? Man vill ju inte att den ska förstöras.