• hernameispekka

"Utstående" ring - opraktisk?

Gah, så typiskt mig att gå och kära ner mig i saker.(och vem vet hur många gånger jag hinner ändra mig :P) Har nu kärat ner mig i en viss sorts ring. Dyyyr tycker jag men om man gör den mindre kan man ju gå ner lite i pris :) Och för att göra den mindre otymplig. Men tror ni den kan bli jobbig och opraktisk att bära? Tänker nog isf ha en tunn skena eller något runt diamanterna för att slippa att man fastnar i dess kanter.

Denna bilden är det jag fastnat för:

Och såhär ser förlovningsringen ut:

Här är prinsessan Diana med en liknande kombination (dock är denna storlek av förklarliga skäl orimlig för mig :P) Och jag ska ha den röda rubinen om jag bestämmer mig för denna ringen.

Tycker stilen är väldigt elegant och känns lite forna tiders england xD Haha. Men som sagt hur opraktisk tror ni en mindre version är i ett vanlig liv? :) Ni som redan har "utstående" ring, tycker ni den är ivägen? Sover ni med den tex? Fastnar den mycket? :P

Tack på förhand

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 23:16
    Och förresten, när vi ändå är igång... vad tycker ni om utseendet på den? Är den fin? :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-18 16:55
    Förresten. Hur har ni tänkt med hållbarheten på stenen? Har läst att diamant har hållbarheten 10 och safir och rubin har hållbarhet 9 (alltså det näst bästa). Men hur mycket sämre hållbarhet är det och har guldsmeden sagt något om det? Man vill ju inte att den ska förstöras.

• Svar på tråden "Utstående" ring - opraktisk?
  • Lilique

TS, den ringen är så fin! Faktum är att det är precis en sån jag också vill ha, fast i vitguld istället för rött.

• hernameispekka
    Lilique skrev 2011-03-18 14:50:32 följande:

TS, den ringen är så fin! Faktum är att det är precis en sån jag också vill ha, fast i vitguld istället för rött.

Åh, vad härligt :) Med safir eller rubin? :) Har du tänkt den storleken som dessa har eller ska du ha en mindre/större? :)
  • Lilique

Med rubin! Jo, hade tänkt den här storleken, den känns perfekt helt enkelt. Inte för lite, inte för mycket. :D

• hernameispekka
    Lilique skrev 2011-03-18 14:55:51 följande:

Med rubin! Jo, hade tänkt den här storleken, den känns perfekt helt enkelt. Inte för lite, inte för mycket. :D

Okej :) Låter fint :) Jag vill ha så nära denna storleken som möjligt men vi får se vad budgeten tillåter :P
  • hernameispekka

Förresten. Hur har ni tänkt med hållbarheten på stenen? Har läst att diamant har hållbarheten 10 och safir och rubin har hållbarhet 9 (alltså det näst bästa). Men hur mycket sämre hållbarhet är det och har guldsmeden sagt något om det? Man vill ju inte att den ska förstöras.

• Tid för kärlek

Wow, jättefin ring! Så lyxig! Me like.

• hernameispekka
    Tid för kärlek skrev 2011-03-18 18:07:39 följande:
    Wow, jättefin ring! Så lyxig! Me like.
    Tack :) Ja, den känns lyxig utan att den känns skrytig på något vis :)
  • Loanne
    hernameispekka skrev 2011-03-18 16:57:00 följande:
    Det här svaret har jag fått när jag frågat en guldsmed om rubiners hållbarhet:
    "Rubiner är mkt hårda och hållbara, men slits något med tiden. En rubin i en ring utsätts för ganska hårt slitage, men håller vanligtvis i ca 20-35 år."
  • hernameispekka
    Loanne skrev 2011-03-18 19:46:59 följande:
    Det här svaret har jag fått när jag frågat en guldsmed om rubiners hållbarhet:
    "Rubiner är mkt hårda och hållbara, men slits något med tiden. En rubin i en ring utsätts för ganska hårt slitage, men håller vanligtvis i ca 20-35 år."
    Okej.... Det tål att tänkas på. Men vad menas med att den håller, är det att den håller sig repfri eller menar dom att efter 20-35 år går stenen sönder :P
Svar på tråden "Utstående" ring - opraktisk?